حمایت شورای عالی اصلاح‌طلبان از نامزدی روحانی در انتخابات

  • 22 اسفند 1395 - 22:16
حمایت شورای عالی اصلاح‌طلبان از نامزدی روحانی در انتخابات

محمدرضا عارف، رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت که این شورا در جلسه امشب خود بین پیشنهادات مختلفی که مطرح شده بود، روحانی به اتفاق آرا در جلسه شورای سیاست گذاری نامزد قطعی جریان اصلاح‌طلبان شد.

عارف افزود: امشب جلسه فوق‌العاده شورای عالی را داشتیم و در هفته گذشته بحث نامزد جریان اصلاحات مطرح بود اما ابهاماتی وجود داشت تا در این جلسه این مباحث بررسی شود. در جلسه امروز همه اعضا حضو داشتند و تصور می‌شد جلسه کوتاهی باشد اما دو ساعت و ربع طول کشید و همه نقطه نظرات خود را مطرح کردند و در نهایت بعد از پیشنهادات مختلف رای‌گیری کردیم و در نهایت آقای روحانی به اتفاق آرا نامزد جریان اصلاحات شد.

به گفته او، اعضای فراکسیون امید مجلس روز دوشنبه ۲۳ اسفند با حسن روحانی دیدار می‌کنند.

در حالی که شواهد نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان و میانه‌ها با یک کاندیدای مشترک یعنی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده حضور دارند اما محافظه‌کاران دچار اختلاف هستند.

«حمید بقایی چهره نزدیک به محمود احمدی‌نژاد» و «محمدباقر قالیباف، ابراهیم رئیسی، پرویز فتاح، مصطفی میرسلیم، رستم قاسمی، محسن رضایی و عزت‌الله ضرغامی» چهره‌های شاخص معرفی شده از سوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از جمله کاندیداهای مطرح محافظه‌کاران هستند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی موسوم به «جمنا» قرار است تا پایان فروردین یک نفر را از این میان این فهرست به عنوان کاندیدای نهایی معرفی کند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

دیدگاه