رهبر انقلاب خطاب به حسن روحانی: با شما هیچ مشکلی ندارم

  • 22 اسفند 1395 - 12:55
رهبر انقلاب خطاب به حسن روحانی: با شما هیچ مشکلی ندارم

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس می‌گوید که حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ دیدار کرده و رهبری نیز در این دیدار به روحانی گفته‌اند: «نظر من نسبت به شما مشخص است و با شما هیچ مشکلی نداشته و ندارم. با هم می‌توانیم کار کنیم.»

صادقی در مصاحبه‌ای با روزنامه آرمان که امروز یکشنبه ۲۲ اسفند چاپ شده، گفته که «مقام معظم رهبری بر رفاقت قدیمی خود با آقای روحانی تاکید داشته‌اند و این نکته را متذکر شدند که در انتخابات سال ۷۶ من نظری داده بودم و شما برداشت کرده بودید که من با ورود شما به انتخابات موافق نیستم، در حالی که برداشت درستی نبود. آن سال چنین برداشتی کردید اما امسال چنین برداشتی نکنید».

با وجود این سخنان رهبری اما گروه‌های تندرو و رسانه‌های وابسته به برخی از نهادهای نظامی می‌گویند که رهبر انقلاب از روحانی ناراضی است.

اما صادقی گفته: «آقای روحانی ضمن تشریح ملاقات خود با رهبر معظم انقلاب به نظر رهبری اشاره کرد که نه‌تنها به او نظر منفی ندارد، بلکه نظر ایشان نسبت به آقای روحانی مثبت است.»

به گفته او، رئیس‌جمهور این سخنان را در دیدار با اعضای فراکسیون امید مجلس بیان کرده است.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده گفته: «نظر رئیس‌جمهور درباره کاندیدای پوششی یا احتیاطی این بود که توطئه‌ای از جانب رقیب برای تضعیف اوست. البته در این جلسه بنا بر این شد که درباره این موضوع بحث بیشتری صورت گیرد. شورای عالی سیاستگذاری در مورد طرح کاندیدای دیگر هنوز در حال بحث است.»

برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب بر این باور هستند که در کنار حسن روحانی باید یک کاندیدای اصلاح‌طلب نیز وجود داشته باشد تا در صورت ردصلاحیت روحانی، این جریان بدون کاندیدا نماند.

صادقی می‌گوید: «در تایید صلاحیت آقای روحانی تردیدی نیست، چرا که دلیلی برای رد صلاحیت او وجود ندارد و همچنین با توجه به اینکه روحانی اکنون رئیس‌جمهور است، طرح بحث ردصلاحیت او بی‌معناست.»

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می شود.

دیدگاه