سعید طوسی از اتهام آزار جنسی کودکان تبرئه شد

  • 07 بهمن 1396 - 8:39
سعید طوسی از اتهام آزار جنسی کودکان تبرئه شد

محمود صادقی‏ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خبر از تبرئه سعید طوسی قاری قرآن داد.

به گزارش امتداد محمود صادقی در توییتر خود در این باره نوشت: “شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رئیس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد؛ اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را ازدادگاه گرفته بود.”

سعید گندم نژاد طوسی از اساتید تلاوت قرآن که از شاخص ترین قاریان کشور به حساب می آید متهم به عمل خلاف عفت عمومی و تشویق به فساد شده بود.

برای اولین بار در خرداد ماه امسال برخی رسانه ها از وجود پرونده علیه سعید طوسی به دلیل اعمال منافی عفت خبر دادند.

این اخبار آن چنان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه اوایل مهر ماه یکی از رسانه ها اتهاماتی علیه او مطرح کرد.

این اتهامات بازتاب گسترده ای در شبکه های مجازی داشت. برخی شاکیان این پرونده نیز گفت و گوهایی با رسانه های خارج از ایران داشته اند که درآن ادعاها و اتهامات خودر را علیه سعید طوسی مطرح کردند. در واکنش به این اتهامات سعید طوسی دو بیانیه صادر کرد و همه ادعاها را رد کرد.

محمود صادقی، می گوید که اعمال نفوذ در پرونده سعید طوسی باعث تبرئه او شده.

آقای صادقی به خبرگزاری ایلنا گفت: این متهم در دادگاه بدوی به ۴ سال حبس محکوم شده بود و بنابر قرائن رییس شعبه ۶۵ قصد داشت رای دادگاه بدوی را تایید کند و آماده صدور رای بود که گویا حدود ۲ سال قبل پرونده را از این شعبه گرفتند و با وجود پیگیری‌هایی که از سوی رییس شعبه ۵۶ برای بازگرداندن این پرونده صورت گرفته بود، پرونده بازگرداننده نشد.

او افزود: اخیراً ۲ مستشار از شعبه‌ای دیگر به این شعبه منتقل شدند و درحالی که رییس و مستشار این شعبه نظری متفاوت داشتند، با رای ۲ مستشار شعبه‌ای دیگر رای را صادر کرده و با نقض حکم دادگاه بدوی، رای به تبرئه این متهم دادند.

این نماینده مجلس گفت: ما از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و دیگر ابزارهای نظارتی مجلس پیگیر این پرونده خواهیم بود.

دیدگاه