تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

جزییات تازه از درگذشت هاشمی رفسنجانی

  • 22 دی 1396 - 18:24
جزییات تازه از درگذشت هاشمی رفسنجانی

فاطمه هاشمی گفته حوله‌ای که تن آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و او را با‌‌ همان از استخر به بیمارستان منتقل کرده‌اند، به مواد رادیواکتیو آلوده بوده است.

دختر هاشمی رفسنجانی به اعتمادآنلاین گفته: «آن روزی که همه خانواده را جمع کردند و گفتند که علاوه بر ادرار، حوله بابا هم آلوده بوده است. این حوله‌ای است که به تنشان بوده و با آن ایشان را به بیمارستان آورده بودند. این موضوع را در آخرین جلسه‌ای که ما را جمع کردند، گزارش دادند.»

خانم هاشمی افزوده: «ما را بردند در یک مرکز و با دستگاه اسکنی که بود برای رادیواکتیو اسکن کردند. البته شورای امنیت هم اول به خود ما این موضوع را نگفت. من از یک مسئول دولتی این ماجرا را فهمیدم که من و مادرم هم آلوده هستیم، ولی گفتند که چون مقدار آن کم است چیز مهمی نیست و کاری هم نمی‌شود کرد.»

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ۱۹ دی ۱۳۹۵ در سن ۸۲ سالگی جانش را از دست داد. پرونده درگذشت او در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده.

یاسر هاشمی فرزند دیگر هاشمی رفسنجانی هفته گذشته بود: پرونده درگذشت آیت الله هاشمی با دستور رئیس‌جمهوری مجددا در شورای عالی امنیت ملی باز شده.

فائزه هاشمی فرزند دیگر آیت الله هاشمی چندی پیش گفته بود که در بدن پدرش ۱۰ برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده.

هاشمی رفسنجانی پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ رئیس مجلس شد و از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ نیز رئیس جمهور بود و پس از آن به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

او بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و وقایع پس از آن، همواره از سیاست‌های سخت گیرانه حکومت و نهادها انتقاد می‌کرد.

 

دیدگاه