نماینده شیراز: برخورد امنیتی با اعتراضات راه به جایی نخواهد برد

  • 19 دی 1396 - 13:29
نماینده شیراز: برخورد امنیتی با اعتراضات راه به جایی نخواهد برد

بهرام پارسایی، نماینده شیراز و سخنگوی فراکسیون امید مجلس در خصوص اعتراضات اخیر گفت: برخوردهای امنیتی با اعتراضات راه به جایی نخواهد برد کما اینکه برای نظام جمهوری اسلامی هم مخاطره انگیز است.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود: متاسفانه در دهه‌های اخیر نه تنها بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی مجوزی برای تجمعات داده نشده بلکه آموزشی هم به مردم برای بیان اعتراضات طبق این اصل ارایه نشده است، ضعف شکل‌گیری احزاب در کشور یکی از علت‌های این مشکل است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تعداد حزب‌های رسمی در کشور بسیار است اما به لحاظ کیفیت خروجی نداشته است، حال آنکه طبق اصل ۲۷ قانون اساسی باید اجازه بیان اعتراضات و پیگیری مطالبات مردم به احزاب، نهادهای مدنی و تشکل‌ها داده و ضمن تعیین زمان و مکان بین اعتراض، امنیت لازم حفظ شود.

او افزود: متاسفانه اجرایی نکردن اصل ۲۷ قانون اساسی سبب ضعف شدید در مدیریت اعتراضات و تامین امنیت معترضان شده لذا به سمت امنیتی کردن و سوءاستفاده بیگانگان و انحراف اعتراضات به حق مردم پیش رفته تا جایی که اعتراضات به اغتشاشات تبدیل شده است.

پارسایی معتقد است: در این میان به دلیل برخورد با اغتشاش‌گران، معترضان نیز باید تاوان دهند، بنابراین در بیانیه فراکسیون امید مجلس نیز راهکار مدیریت و کنترل اعتراضات، اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی قید شده زیرا برخورد امنیتی با اعتراضات راه به جایی نخواهد برد کما اینکه برای نظام جمهوری اسلامی مخاطره انگیز است.

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این حال مردم مطالبات خود را در فضایی امن مطرح می‌کنند، مسوولان هم دقیق‌تر و در شرایط مناسب‌تری می‌توانند صدای مردم را بشنوند و پاسخ دهند.

دیدگاه