«مراجع اطلاعاتی می‌گویند سینا قنبری خودکشی کرده»

  • 18 دی 1396 - 12:53

محمود صادقی نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تایید فوت سینا قنبری فردی که بعد از اعتراضات اخیر در تهران دستگیر شده بود، گفت: متاسفانه خبر فوت سینا قنبری صحت دارد و طبق اطلاعی که از یکی از مراجع اطلاعاتی گرفتم این فرد توسط نیروی انتظامی بازداشت شده و آن طور که گفتند در زندان اوین اقدام به خودکشی کرده است.

صادقی که با اعتمادآنلاین گفت‌و‌گو کرده، در خصوص اینکه آیا این شخص در تجمعات حضور داشته، تاکید کرد: اطلاعی ندارم که در تجمعات حضور داشته یا خیر.

به گفته او، سینا قنبری دانشجو نبود و دیپلم داشت.

صادقی افزود: از جزییات این موضوع بی‌اطلاع هستم. قاعدتا باید بررسی کنند. مجلس باید به این موضوع ورود کند و خانواده‌ها و دانشجویان تماس می‌گیرند. اما مجلس تعطیل است و این موضوع را انفرادی پیگیری می‌کنیم. اما باید ورود به موضوع به صورت رسمی باشد و از طریق مجلس رسیدگی شود.

طیبه سیاوشی، نماینده مجلس نیز در خصوص جان سپردن سینا قنبری در زندان اوین گفت: خبر فوت در زندان اوین را از وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی پیگیری کردم که اعلام شد این فرد جوان ۲۲ ساله دیپلمه‌ای بود که توسط نیرو انتظامی بازداشت و تحویل دستگاه قضایی شده‌.

او افزود: طبق اطلاعی که به من داده شده، این فرد در زندان خودکشی کرده است.

امروز برخی منابع خبری گزارش داده‌ بودند سینا قنبری جوان ۲۲ ساله تهرانی که در اعتراضات اخیر بازداشت شده بود، در قرنطینه زندان اوین جانش را از دست داده است.

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفته: با دستور شورای امنیت کشور، افرادی که با انگیزه امنیتی در تجمعات حضور نیافته‌اند، شناسایی و آزاد شده‌اند.

به گفته او، تعداد افراد بازداشت شده دانشجو یا تحصیلکرده بسیار کم است، تعداد افرادی که دیپلم دارند بیشتر است

اعتراضات که از ۷ دی در مشهد آغاز شد و روزهای بعد بیش از ۶۰ شهر از جمله شیراز را فرا گرفت، حدود ۱۰ روز به طول انجامید. در این اعتراضات شعارهای عمدتا سیاسی داده شد.

در اعتراضات به گفته نیروی انتظامی حدود ۲۰ تن از جمله دو دانش آموز کشته و ده‌ها تن بازداشت شدند.

به گفته حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور، میانگین سنی بیش از ۹۰درصد بازداشت‌شدگان زیر ۲۵ سال بوده.

برآورد شده که در این اعتراضات بیش از هزار نفر در شهرهای مختلف بازداشت شده‌اند.

دیدگاه