تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

آیت الله علی محمد دستغیب در واکنش به اعتراضات اخیر: به فریاد مردم برسید

  • 16 دی 1396 - 8:56
آیت الله علی محمد دستغیب در واکنش به اعتراضات اخیر: به فریاد مردم برسید

آیت الله علی محمد دستغیب، یکی از مراجع تقلید ساکن شیراز با انتشار بیانیه‌ای در خصوص اعتراضات اخیر در کشور گفت: «آقایان عزیز به فریاد مردم به خصوص جوان‌ها برسید… وقایع ایام گذشته در این ماه هشداری بود. بگذارید منتخبین مردم کار قانونی خود را انجام دهند و چنانچه از خیرخواهی حرفی می‌زنند به دشمنی نگیرید.»

این مرجع تقلید می‌گوید که امروز شاهد «اختلالات و اختلافات تقریباً عمیقی هستیم که اگر عقلای قوم ساکت بنشینند مواجه با خطرات عظیمی خواهیم شد.»

به گفته او، «عمده شکاف بین مسؤولان رده بالا و اکثریت مردم است که موجب شده آن‌ها به سوی بی‌دینی و یا گریز از وطن و یا فحشا و منکرات و یا اعتیاد کشیده شوند.»

آیت الله دستغیب علل از «دخالت برخی نهاد‌ها در سیاست، اصرار بر حصر، کم توجهی به حاکمیت قرآن، خرج‌های بیهوده و…» به عنوان برخی از علل این شکاف نام برده.

اعتراضات که از ۷ دی در مشهد آغاز شد و روزهای بعد بیش از ۵۰ شهر از جمله شیراز را فرا گرفت، یک هفته به طول انجامید. در این اعتراضات شعارهای عمدتا سیاسی داده شد که نشان می‌داد هدف اعتراضات فرا‌تر از دولت است.

در اعتراضات یک هفته اخیر حدود ۲۰ تن کشته و ده‌ها تن بازداشت شدند. به گفته حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور، میانگین سنی بیش از ۹۰درصد بازداشت‌شدگان زیر ۲۵ سال بوده.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور هم گفته که شمار معترضان بر اساس «آمار دقیق دستگاه‌های مسئول» ۴۲ هزار نفر بوده.

دیدگاه