سخنگوی شورای نگهبان: بهتر بود وزیر اطلاعات سابق در جلسه بررسی صلاحیت هاشمی شرکت نمی‌کرد

  • 19 اسفند 1395 - 17:32
سخنگوی شورای نگهبان: بهتر بود وزیر اطلاعات سابق در جلسه بررسی صلاحیت هاشمی شرکت نمی‌کرد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهباندر خصوص ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:‌ «شاید بهتر بود از آقای مصلحی [وزیر اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد] دعوت نمی‌کردیم.»

او در گفت‌وگو با روزنامه ایران حضور حیدر مصلحی در این جلسه را تایید کرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۲ آبان سال جاری در خصوص ردصلاحیتش از سوی شورای نگهبان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ گفته بود: «وزیر وقت اطلاعات (حجت‌الاسلام حیدر مصلحی) در زمان بررسی صلاحیت‌ها، به شورای نگهبان رفته و گفته بود که با این اقبالی که روز‌به‌روز و بلکه ساعت به ساعت به ایشان می‌شود، با رأی بی‌سابقه‌ای می‌آید و همه رشته‌های ۱۰ ساله ما را پنبه می‌کند.»

هاشمی رفسنجانی مهرماه ۱۳۹۴ نیز در این خصوص گفته بود که «آقاى مصلحى وزیر وقت اطلاعات با معاونانش به آنجا رفته بودند. آیین نامه آن‌ها [شورای نگهبان] اجازه نمى‌دهد که در بحث‌هاى انتخاباتى کسى از خارج باشد. با حضور مصلحى مخالفت شده بود که نباید او باشد. خیلى اصرار شده بود که گفتند پس معاونان نباشند و خود مصلحى باشد. یکى از اعضاى خبرگان به من خبر داد که مصلحى در جلسه آن‌ها گفته که ما صبح و ظهر و شب به طور مرتب آراى آقاى هاشمى را رصد مى‌کنیم که ساعت به ساعت بالا مى‌رود و الان به ۷۰ درصد رسیده است و در این چند روز تا انتخابات اگر همین طور بالا برود، ایشان از ۹۰ درصد بالا‌تر می‌رود و ما مصلحت نمی‌دانیم. چون اگر ایشان بیاید، همه رشته‌هاى دوره‌هاى ما را پنبه مى‌کند.»

برخی مقامات و چهره‌ها از جمله حسن روحانی، دختر امام خمینی (ره) و… تلاش کردند تا صلاحیت هاشمی رفسنجانی برای حضور در انتخابات تایید شود اما این تلاش‌ها به نتیجه نرسید.

هاشمی رفسنجانی در این انتخابات پس از اینکه از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد، از حجت‌الاسلام حسن روحانی نامزد دیگر انتخابات حمایت کرد.

دیدگاه