تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

اعتراض 80 نماینده مجلس به دیدار نمایندگان با خاتمی

  • 18 اسفند 1395 - 8:32
اعتراض 80 نماینده مجلس به دیدار نمایندگان با خاتمی

منابع خبری گزارش داده‌اند که ۸۰ نماینده مجلس به دیدار چند هفته قبل شماری از نمایندگان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرای مجلس با حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین معترض هستند و در این خصوص نیز نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس نوشته‌اند.

در این نامه دیدار نمایندگان با خاتمی «خلاف سوگند نمایندگی و لطمه و خسارت غیرقابل جبران به وحدت ملی و حیثیت مجلس» توصیف شده و امضاکنندگان آن از لاریجانی خواسته‌‌اند تا «از شأن مجلس شورای اسلامی و حیثیت نمایندگان حفاظت و صیانت» کند.

روز هفتم اسفند جاری همزمان با سالروز دهمین دوره انتخابات مجلس، حدود۵۰ نماینده مجلس از جمله علی مطهری و محمد علی وکیلی، دو عضو هیات رئیسه و محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید با خاتمی دیدار کردند.

در همین حال غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب رییس نخست فراکسیون مستقلین ولایی گفته که «هرگز چنین سابقه‌ای وجود ندارد که امکان دیدار نمایندگان با افراد از آنها سلب شود».

او افزود: «ما به‌عنوان نمایندگان ملت می‌توانیم به دیدار زندانی و اعدامی برویم، ایشان که رییس‌جمهور این مملکت بوده‌اند و هنوز هیچ یک از مقامات با استناد به اسناد قانونی، درباره علت ممنوع‌التصویری آقای خاتمی توضیحی نداده است.»

خاتمی از دو سال قبل و با دستور دادستانی تهران، ممنوع‌التصویر است و رسانه‌ها حق انتشار اخبار و تصاویر وی را ندارند. افزون بر این خاتمی از حضور در مجامع عمومی نیز منع شده است.

دیدگاه