دادستان کل: تا چند روز آینده پاسخ احمدی‌نژاد داده خواهد شد

  • 28 آذر 1396 - 11:23
دادستان کل: تا چند روز آینده پاسخ احمدی‌نژاد داده خواهد شد

محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران در واکنش به ضرب الاجل ۴۸ ساعته محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران به سران قوه قضاییه گفته است این قوه تا چند روز آینده پاسخ او را خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای منتظری دوشنبه ۲۷ آذر در حاشیه همایش مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفته است: “در یکی دو روز آینده پاسخ آن را خواهیم داد.”

دادستان کل ایران درست یک روز پس از مهلت دو روزه محمود احمدی نژاد به قوه قضائیه، به آن واکنش نشان داده است.

آقای منتظری پیشتر هم گفته بود: “کسی که هشت سال مدیریت عالی کشور را بر عهده داشته کلکسیونی از قانون‌گریزی است.”

رئیس جمهور سابق ایران یکشنبه ۲۶ آذر با انتقاد از سخنان اخیر صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه به او ۴۸ ساعت فرصت داد تا اسناد محکومیت مربوط به ادعاهای مطرح شده علیه خود و نزدیکانش را منتشر کند.

صادق آملی لاریجانی سه روز پیش رئیس جمهور سابق ایران و نزدیکانش را به “فتنه‌گری، انحراف و حمایت از بابک زنجانی” متهم کرده بود و ضرب‌الاجل آقای احمدی نژاد هم مرتبط با همین اظهارات است.

رئیس قوه قضاییه، آقای احمدی نژاد را همتای “فتنه‌گران” انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ خواند و گفت: “فتنه، قدیم و جدید ندارد… هر کس اصل نظام را تخریب کند و دست به سیاه‌نمایی بزند در واقع در حال فتنه‌گری است. سران فتنه می‌گفتند ما انتخابات و شورای نگهبان را قبول نداریم، اینها هم می‌گویند ما قوه قضاییه را قبول نداریم. آنها دعوت به اغتشاش می‌کردند، اینها هم با بست‌نشینی به دنبال جریان‌سازی و اغتشاش‌ هستند.”

او همچنین محمود احمدی‌‌نژاد و چهار وزیر دولت او را به حمایت از بابک زنجانی، مجرم اقتصادی محکوم شده به اعدام، متهم کرد و گفت به درستی این گزارش‌ها “یقین” ندارد؛ اما با اعدام بابک زنجانی مشکلی حل نمی‌شود چون باید پول مردم بازگردد.

آقای احمدی‌نژاد هم در پاسخ به این اظهارات در فیلمی که وبسایت دولت بهار منتشر کرد، گفته : “من نمی‌گویم که در دادگاه صالح زیرا از شما چنین انتظاری را ندارم، اما حتی اگر در دادگاه فرمایشی تحت امر خودتان ما به این عناوین مجرمانه محکوم شده‌ایم، ظرف ۴۸ ساعت اسنادش را منتشر کنید تا همگان بدانند.”

رئیس جمهور سابق ایران همچنین تهدید کرده در صورتی که خواسته‌اش عملی نشود نظرش را در مورد آقای لاریجانی و عملکرد او طی این هشت سال با مردم در میان خواهد گذاشت. آقای احمدی‌نژاد گفت:” از طریق مقتضی نسبت به احقاق حق اقدام خواهم کرد.”

رئیس جمهور سابق ایران و حلقه نزدیکانش در ماه های اخیر به تندی از قوه قضاییه و “خانواده لاریجانی”انتقاد کرده‌اند که موج این حملات رو به افزایش است.

آقای احمدی نژاد همچنین در نامه‌ای سرگشاده انتقاد خود از این قوه را به رهبری منتقل کرده است.

حملات تند آقای احمدی نژاد به قوه قضاییه البته بی پاسخ نمانده است.

حدود سه هفته پیش غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران هم رئیس جمهور سابق ایران را به گفتن “ده‌ها دروغ و خلاف واقع و گنده‌گویی و توهین” علیه قوه قضاییه متهم کرد و گفت که دلیل برخورد نکردن با آقای احمدی‌نژاد در آینده مشخص خواهد شد.

آقای اژه‌ای، محمود احمدی‌نژاد را به “لاتی که یک مدت از چشم‌ها افتاده بود و رنج می‌برد” تشبیه کرد و گفته که زبان او “هرز شده است و هرچه به زبانش بیاید می‌گوید.”

یکی از انتقادهایی که اخیرا علیه آقای احمدی‌نژاد مطرح شده سکوت او در برابر قوه قضاییه در دوران هشت ساله ریاست جمهوری اوست.

آقای احمدی‌نژاد در این باره گفته: “برخی ایراد می گیرند که چرا قبلا با این شدت و حدت موضع نمی‌گرفتید و برخی از این حرف‌ها را نمی زدید. البته در برخی موارد حق با آن هاست.”

دیدگاه