فائزه هاشمی رفسنجانی: در بدن پدر ۱۰ برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده

  • 25 آذر 1396 - 17:04
فائزه هاشمی رفسنجانی: در بدن پدر ۱۰ برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده

فائزه هاشمی دختر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: جلسه‌ای با حضور همه اعضای خانواده و برخی از اعضای شورای عالی امنیت برگزار شد که در این جلسه به ما اعلام کردند بررسی نشان می‌دهد که در بدن پدر ۱۰ برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است.

رادیواکتیور می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلف در انسان شود.

محسن هاشمی فرزند دیگر هاشمی رفسنجانی چندی قبل گفته بود که پرونده فوت پدرش در شورای عالی امنیت ملی شورای در حال بررسی است.

فائزه هاشمی در گفتگو با اعتمادآنلاین افزوده: «البته اعلام کردند که در بدن مادر ۳ برابر حد مجاز و در بدن خواهرم فاطمه نیز یک برابر حد مجاز رادیو اکتیو بوده است.»

او با بیان اینکه «البته به ما اعلام کردند که دلیل فوت این نبوده است» گفت: «آن‌ها گفتند نمی‌دانند منشأ رادیواکتیو کجا بوده است.»

محمد هاشمی برادر هاشمی رفسنجانی نیز گفته «علت مرگ را در بیمارستان ایست قلبی اعلام کردند ولی علت ایست قلبی را کسی اعلام نکرد. هنوز هم کسی اعلام نکرده که علت ایست قلبی چه بوده…. جواب پزشکی یا علمی از این قضیه نگرفتیم که ببینیم علت ایست قلبی چه بوده است، چون کالبدشکافی هم انجام نشد، بنابراین برای ما علت ایست قلبی نامشخص است.»

او افزوده: «اخوی روز یکشنبه مرحوم و سه‌شنبه دفن شدند، در این دو روز شرایطی نداشتیم که بتوانیم دنبال علت این موضوع برویم. بعد از این‌که ایشان هم دفن شدند، بعضی از امکانات از دست رفته بود، بالاخره اگر کالبدشکافی می‌شد و علت خاصی داشت، مشخص می‌شد، اما ما راهی برای پیگیری نداشتیم که بتوانیم این کار را انجام دهیم.»

هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۹ دی ۱۳۹۵ در سن ۸۲ سالگی درگذشت. او پس از انقلاب رئیس مجلس شد و از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ نیز رئیس جمهور بود.

هاشمی رفسنجانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و وقایع پس از آن، همواره از سیاست‌های سخت گیرانه حکومت و نهادها انتقاد می‌کرد.

 

دیدگاه