ظریف: با وزیر خارجه آمریکا تماسی نداشته ام

  • 17 اسفند 1395 - 20:03
ظریف: با وزیر خارجه آمریکا تماسی نداشته ام

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه می گوید که هیچ تماسی با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی اش نداشته است.

ظریف به خبرگزاری ایسنا گفت که «مثل گذشته دوستان ما در وزارت خارجه با همتایان خود در وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا ارتباط دارند، هم‌چنین با اروپایی‌ها و کشورهای دیگر. البته تاکنون در سطح بنده نیازی به ارتباط با وزیر خارجه (جدید) آمریکا برای اجرام برجام نبوده و از این رو هیچ تماسی با ایشان نداشته‌ام.»

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ۱۰ اسفند به باشگاه خبرنگاران گفته بود که ظریف به تیلرسون نامه‌ای نوشته و در این نامه «چهار خواسته» مطرح کرده است.

وزارت امور خارجه چند ساعت پس از اظهارات کریمی قدوسی، با انتشار بیانیه‌ای سخنان او را تکذیب کرد و این نوع اظهارات را «مغایر با امنیت ملی کشور» توصیف کرد.

به گفته کریمی‌قدوسی، «تهدید به شکایت از آمریکا در شورای امنیت در صورت پاره‌کردن برجام، تعیین جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا به عنوان نماینده ایالات متحده در بحث برجام، تعیین خط ارتباط مستقیم اضطراری بین وزارت خارجه دو کشور  را برای مواقع خاص و تقاضای دیدار محرمانه بین وزیران خارجه دو کشور در استانبول ترکیه» چهار خواسته ظریف در نامه‌ به همتای آمریکایی‌اش بوده است.

وزارت خارجه ضمن رد چنین نامه‌نگاری، سخنان این نماینده مجلس را «وهم‌آلود، لجاجت‌گونه و خودنمایی» نامیده و خواهان دخالت مقامات قضایی شده است.

دیدگاه