معاون اول رئیس‌جمهور خواهان برخورد وزارت اطلاعات با تخریب‌گران دولت شد

  • 15 اسفند 1395 - 14:58
معاون اول رئیس‌جمهور خواهان برخورد وزارت اطلاعات با تخریب‌گران دولت شد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات خواهان شناسایی و برخورد با کسانی شد که دولت را «تخریب و تضعیف» می‌کنند.

بر پایه گزاش‌ها دو کانال تلگرامی «سایبری عمار» و «نه ده» به تازگی مطلبی با عنوان «جزییات سخنان تند منتسب به جهانگیری در جمع کارگزاران و حمله شدید وی به روحانی» منتشر کرده‌اند.

جهانگیری در این نامه خطاب به وزیر اطلاعات نوشته: «تمام مطالبی که به اینجانب نسبت داده شده سراسر کذب می باشد. لطفاً‌ نسبت به شناسائی و برخورد قاطع با اینگونه مراکز که هدفی جز تضعیف و تخریب دولت و رییس جمهور و نیز تشویش افکار عمومی ندارند، انجام دهید.»

رونوشت این نامه به عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران ارسال شده است.

آنچه که در این کانال‌های تلگرامی به نقل از جهانگیری نوشته شده و او آن‌ها را تکذیب کرده، به شرح زیر است:

– روحانی امور اجرایی کشور رانه تنها اداره نمی‌کند بلکه پیگیری هم نمی‌کند. بخشی از امور را به من و بخشی را به دیگری واگذار کرده است .

–  در انتخابات و مناظره‌ها اگر رقیب روحانی سوالات تخصصی و اجرایی از ایشان بپرسد، نمی‌تواند جواب دهد. در سخنرانی‌ها و دیدار با رهبری، روحانی دو سه روز تمرین می‌کند تا آمارها را به خاطر بسپارد.

–   مسائل اجرایی دولت درحال حاضر چند پاره است. وزارت صنعت کار خودش را می‌کند .

– کسی نمی‌داند زنگنه در وزارت نفت چه می‌کند. زنگنه قبلا گزارش‌هایش را به مرحوم هاشمی می‌داد و روحانی اطلاعی نداشت. الان که هاشمی نیست، کنترل وزارت نفت به یک معضل تبدیل شده است.

–   وزارت نفت با یک ناکارآمدی جدی و فوق‌العاده مواجه هست. بازارهای بین‌المللی از دست رفته و وضعیت از دولت احمدی‌نژاد هم بدتر شده است.

–   مداخله حسین فریدون در دولت بیشتر شده. آقای روحانی با خودش، با حاکمیت و با ما لجبازی می‌کند. از روحانی خواسته‌ایم حسین فریدون را با خودش در جلسات عمومی نبرد اما او از نهاوندیان هم در جلسات عمومی جلوتر می‌افتد. همه ما هزینه این چیزها را خواهیم داد.

–   دست طرف مقابل پر است. فساد با ناکارآمدی آمیخته شده. اگر می‌خواهیم تجدیدنظری در شرایط کشور ایجاد شود، آقای روحانی باید تغییر کند و تصمیم ما نسبت به حمایت از روحانی باید تغییر کند.

 

دیدگاه