تعیین اسحاق جهانگیری به عنوان رابط اصلاح‌طلبان و رهبر انقلاب

  • 15 اسفند 1395 - 13:42
تعیین اسحاق جهانگیری به عنوان رابط اصلاح‌طلبان و رهبر انقلاب

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب در پاسخ به درخواست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برای تعیین یک رابط میان اصلاح‌طلبان و ایشان گفته است که خود او نقش این رابط را ایفا کند.

جهانگیری در مصاحبه‌ای با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه اعتماد گفته که در دیدار با رهبر انقلاب پیشنهاد داده تا از بین «سیدمحمد خاتمی، سیدمحمد موسوی خویینی‌ها و عبدالله نوری» یک نفر برای ایجاد این کانال ارتباطی از سوی رهبری انتخاب شود اما رهبری می‌گوید که خود جهانگیری این نقش را بر عهده بگیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفته: «البته این ارتباط همیشه بوده است اما از سال ٨٨ به بعد مقداری این ارتباط دچار مشکل شد. وقتی هم در همانجا توضیح داده شد ایشان در پاسخ به طرح این موضوع گفتند که از طرف ما که اصلا قطع رابطه‌ای نبوده و ما مشکلی نداریم حال اگر تمایل دارید که ارتباطی از سوی دوستان باشد، خود شما باشید.»

اشاره جهانگیری به سال ۸۸ در خصوص رویدادهای جنجالی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آن سال است که ماه‌ها به درگیری‌های خیابانی انجامید.

جهانگیری پیشتر نیز گفته بود که «نظرات مقام معظم رهبری، نظرات بسیار روشنی راجع به افراد و جریان اصلاح‌طلب است و استقبال خیلی خوبی انجام شد. من به سهم خودم سعی می‌کنم تا آنجا که امکان دارد، در ایجاد و برقراری این کانال ارتباطی تلاش کنم.»

این دیدار آنگونه که جهانگیری گفته پس از درخواست سران اصلاح‌طلب انجام شده است: «ما با دوستان و بزرگان اصلاح‌طلب مذاکره‌ای داشتیم؛ آنها تأکید کردند که این کار انجام شود. من هم با آقای رئیس‌جمهور مشورت کردم و نهایتاً به این نتیجه رسیدم که این ملاقات انجام شود که انجام هم شد و من گزارش کامل را به سران اصلاح‌طلب دادم.»

در هفته‌های اخیر و به دنبال درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایده ارتباط بیشتر اصلاح‌طلبان با رهبر انقلاب مطرح شده است.

دیدگاه