حکم حبس احمد منتظری تعلیق شد

  • 14 اسفند 1395 - 13:37
حکم حبس احمد منتظری تعلیق شد

حکم شش سال حبس احمد منتظری، فرزند آیت الله حسینعلی منتظری به حال تعلیق در آمد.

در کانال تلگرامی خانواده منتظری آمده که احمد منتظری روز شبه ۱۴ اسفند پس از پایان یافتن مدت مرخصی اش به دادسرای ویژه روحانیت قم مراجعه کرده اما به او گفته اند که حکم به حال تعلیق درآمده و بر همین اساس به منزل برگشته است.

به گفته خانواده منتظری، این حکم با اعتراض برخی از مراجع تقلید، تعلیق شده است.

پیشتر نیز گزارش هایی در خصوص اعتراض برخی مراجع تقلید و دخالت برخی مقامات ارشد برای لغو این حکم منتشر شده بود.

دادسرای ویژه روحانیت قم نیز اعلام کرده که «احمد منتظری با مراجعه به یکی از مراجع عظام تقلید و دادن تعهد به ایشان، خواستار وساطت نزد رهبر معظم انقلاب شدند…سر انجام در راستای احترام و اجابت خواسته مرجعیت، مقام معظم رهبری با تعلیق اجرای حکم با شرط تعهد ایشان نزد مرجعیت مبنی بر عدم اقدام علیه امنیت ملّی موافقت فرمودند که مراتب موافقت پس از اجرای حکم و معرفی محکوم‌علیه به زندان، از سوی دفتر معظم‌له و جهت پیگیری به دادسرای ویژه روحانیت ابلاغ گردید که در نهایت محکوم علیه مجدداً با دادن تعهد کتبی مبنی بر پرهیز از تکرار جرایم ارتکابی، فعلاً از زندان آزاد شده است.»

احمد منتظری به دنبال انتشار فایل صوتی جلسه برخی مقامات کشور با آیت‌الله منتظری مربوط به دهه ۶۰ در تاریخ ۲۳ مرداد سال جاری به دادگاه ویژه روحانیت قم احضار و به اتهام «افشای اسرار نظام جمهوری اسلامی» مورد بازجویی قرار گرفت و در نهایت پس از چند جلسه بازجویی، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، انتشار اسناد سری و تبلیغ علیه نظام، به ۲۱ سال حبس تعزیری و خلع لباس محکوم شد. در حکم دادگاه ویژه روحانیت آمده بود که شش سال از مدت این محکومیت اجرا می‌شود و حکم خلع او از لباس روحانیت به مدت سه سال معلق خواهد شد.

در فایل صوتی که تابستان امسال منتشر شد، آیت‌الله منتظری در دیدار با حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی، مصطفی پورمحمدی و ابراهیم رئیسی از مقامات قضایی در دهه ۶۰ از اعدام‌های تابستان سال ۱۳۶۷ انتقاد می‌کند.

احمد منتظری پس از اینکه محکومیت شش ساله اش قطعی شد، چهارم اسفند ۱۳۹۵ بازداشت گردید اما روز پنجم اسفند به مرخصی فرستاده شد.

دیدگاه