محققان ایتالیایی: قرنطینه ۱۰ هفته‌ای بر کودکان تاثیر روانی گذاشته است

  • 28 خرداد 1399 - 17:51
محققان ایتالیایی: قرنطینه ۱۰ هفته‌ای بر کودکان تاثیر روانی گذاشته است

نتیجه یک تحقیق در ایتالیا نشان می دهد که قرنطینه اخیر در این کشور تاثیر روانی بر روی کودکان گذاشته است.

پیش از این گزارش هایی مبنی بر شکایت والدین از افزایش تحریک پذیری، اختلال خواب و اضطراب کودکان در ایتالیا منتشر شده بود. حالا نتیجه پژوهش دانشگاه جنوآ با مشارکت بیمارستان جانینا گازلینی در این شهر مشاهده والدین را تائید می کند. به گفته محققان بسیاری از کودکان خردسال به دلیل قرنطینه گریه های طولانی مدت را تجربه کردند و حتی رشد آنها هم تحت تاثیر قرنطینه قرار گرفته است.

بررسی دانشمندان نشان می دهد که علائم تاثیر روانی قرنطینه بیشتر در میان کودکان خانواده هایی مشاهده شده است که والدین به دلیل شیوع بیماری «کووید ۱۹» مضطرب بودند یا با افراد سالمندانی که در معرض ابتلا به ویروس جدید کرونا بودند زندگی می کردند.

نتیجه تحقیق دانشگاه جنوآ را وزارت بهداشت ایتالیا روز سه شنبه منتشر کرد. محققان پاسخ ۶۸۰۰ نفر را که به طور داوطلبانه به پرسشنامه ای در مورد تاثیر روانی قرنطینه بر کودکان جواب داده بودند بررسی کرده اند. ایتالیا اولین کشور غربی بود که به دلیل شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» مجبور به اجرای قرنطینه سراسری شد.

پائولو پترالیا، رئیس بیمارستان جانینا گازلینی در جنوآ نتایج تحقیق انجام شده را «شگفت آور» توصیف کرده است. بنا به نتیجه این پژوهش ۶۵ درصد از افرادی که کودک زیر شش سال داشته اند از کج خلقی و مشکلات رفتاری فرزندشان سخن گفته اند. مشکل اصلی این کودکان افزایش تحریک پذیری، اختلال خواب و اضطراب هنگام جدایی بوده است. برخی از والدین نیز گزارش کرده اند که فرزندانشان به طور متمادی گریه می کنند.

از سوی دیگر آن دسته از والدین که کودکان شش تا ۱۸ سال داشته اند مشکلاتی همچون افزایش اضطراب و تنگی نفس فرزندانشان را گزارش کرده اند. به گفته محققان ایتالیایی میزان مشکلات روانی کودکان با میزانی که والدین در دوران قرنطینه با مشکل روبرو بودند در ارتباط است.

افزایش اضطراب، اختلال خواب و استفاده از داروهای روان پزشکی در میان والدین به خصوص در خانواده هایی که با افراد سالمند زندگی می کنند بر افزایش تاثیر روانی قرنطینه بر کودکان در ارتباط بوده است.

ساندرا زامپا، معاون وزیر بهداشت ایتالیا در مورد نتیجه این پژوهش گفت که قرنطینه به وضوح بر روی کودکان ایتالیایی تاثیر منفی گذاشته است. به گفته او اکنون با پایان بسیاری از محدودیت ها باید به بازگشت احساس «ثبات» و «عادی بودن اوضاع» در کودکان کمک کرد.

قرنطینه سراسری در ایتالیا از روز ۹ مارس (۱۹ اسفند) آغاز شد و به مدت ۱۰ هفته تا روز ۱۸ مه (۲۸ اردیبهشت) ادامه یافت.

دیدگاه