معاون راهداری فارس: ریزش کوه در محور کازرون به شیراز پاکسازی شد

  • 25 دی 1400 - 17:49
معاون راهداری فارس: ریزش کوه در محور کازرون به شیراز پاکسازی شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: به دلیل بارش شدید باران،در کیلومتر ۱۱ محور جدید کازرون به شیراز،کوه ریزش کرد،اما عملیات ریزش برداری و پاکسازی جاده انجام شده است و در حال حاضر مشکلی از نظر تردد وجود ندارد.

علیرضا راستیار روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۲ امروز در کیلومتر ۱۱ محور جدید کازرون به شیراز، کوه ریزش کرد، اما عملیات ریزش برداری و پاکسازی جاده با کمک عوامل راهداری انجام شد و در حال حاضر مشکلی از نظر تردد وجود ندارد و جاده باز است.

معاون راهداری فارس ادامه داد: ریزش سنگ ریزه ها در این محور بخصوص در روزهایی که باران شدت دارد عادی است. به طور کلی بخش عمده ای از جاده‌های استان فارس به دلیل اینکه در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند در هنگام بارندگی شدید با ریزش کوه مواجه می‌شوند و ریزش کوه در سطح جاده در مواقع بارندگی اتفاقی کاملا طبیعی است.

راستیار اضافه کرد: گشت‌های راهداری به صورت دائم به ویژه در زمان بارش‌ها در سطح جاده‌ها حضور دارند و با انجام عملیات ریزش برداری و پاکسازی جاده نسبت به برقراری تردد روان و ایمن اقدام و از مسدود شدن جاده جلوگیری می کنند.

این مقام مسئول توصیه کرد: از کاربران جاده ای خواستاریم که در زمان بارش ها از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند و امکاناتی مانند زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و قوانین و مقررات رانندگی را هم رعایت کنند.

وی بیان داشت: سامانه تلفن گویای ۱۴۱(مرکز مدیریت راهها) آماده اطلاع رسانی در رابطه با وضعیت ترافیکی و جوی راه ها به مسافران است و مردم می‌توانند هر گونه مشکل در جاده را از طریق این سامانه اعلام کنند تا در اسرع وقت به این مشکلات رسیدگی شود.

راستیار اعلام کرد: عملیات راهداری زمستانی جاری در فارس با ۵۲ راهدار خانه ثابت و ۶ راهدار خانه سیار، ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری به کمک بیش از ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب و بهره گیری از بیش از ۷۰۰ راهدار مجرب در۶ هزار و ۴۰۰کیلومتر از راه های استان که نیاز به عملیات برف روبی و یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می گیرد.

وی یادآور شد: هر سال پیش از آغاز بارندگی ها، مجموعه راهداری در قالب طرح زمستانه راهداری آماده خدمات رسانی به کاربران جاده ای است تا ۶۴۰۰ کیلومتر راه برف گیر، ۵۴ گردنه برف گیر به طول ۷۷۷ کیلومتر و ۴۱ مقطع مه گیر استان فارس برای عبور و مرور مردم امن باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اعلام کرد: استان فارس با دارا بودن بیش از ۵۰ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیشترین میزان طول راه در مقایسه با سایر استان های کشور را داراست که این موضوع در کنار قرار گیری در کریدور مرکز به جنوب و شرق به غرب، موقعیت حمل و نقل این استان را خاص و استراتژیک می سازد.

سرپرست هواشناسی فارس با اعلام وضعیت نارنجی، هوای سراسر استان را به مدت پنج روز از جمعه ۲۴ تا سه شنبه ۲۸ دیماه بارانی پیش بینی کرد.

وی اعلام کرده است که‌ امروز شنبه  ۲۵ دیماه آسمان ابری همراه با بارش در کل استان پیش بینی شده است و برای ۲۶ دیماه، آسمان نیمه ابری همراه با بارش، برای مناطق شمالی در بعد از ظهر کاهش بارندگی را خواهیم داشت.

رنجبر ادامه داد: این سامانه بارشی برای دوشنبه ۲۷ و سه شنبه ۲۸ دیماه در اکثر مناطق استان به ویژه مناطق جنوب غربی و جنوبی بارندگی خواهد داشت و  در مناطق سردسیر شمال و ارتفاعات مرکزی استان بارشها به شکل برف و در مناطق جنوبی گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی می شود.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیدگاه