کرونا در فارس؛ بیش از ۴۳۲ هزار مبتلا و ۶۵۱۳ جان‌باخته

  • 27 شهریور 1400 - 8:00
کرونا در فارس؛ بیش از ۴۳۲ هزار مبتلا و ۶۵۱۳ جان‌باخته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی حدود ۱۹ ماه گذشته ۴۳۲ هزار و ۱۷۰ بیمار مثبت مبتلا به کرونا با انجام تست، در فارس شناسایی شده است.

عبدالرسول همتی جمعه ۲۶ شهریور به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۴۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۹۳ هزار و ۳۳۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او خاطرنشان کرد که در قالب طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی، ۱۷۷ هزار و ۲۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۸ هزار و ۸۳۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۲۹۰۵ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۲۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۳۸۰ هزار و ۲۵۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با ابراز تاسف از جان باختن ۲۱ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۵۱۳ اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دوری از دورهمی های خانوادگی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس است.

دیدگاه