مرگ ۱۴ نفر طی یک روز در فارس بر اثر کرونا

  • 31 تیر 1400 - 11:20
مرگ ۱۴ نفر طی یک روز در فارس بر اثر کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۱۴ بیمار طی یکروز اخیر در فارس، مجموع جان باختگان بیماری کرونا از ابتدای شیوع تاکنون را ۴۹۹۶ نفر اعلام کرد.

عبدالرسول همتی چهارشنبه ۳۰ تیرماه در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس پرداخت.

او ضمن تبریک عید سعید قربان به تمام مسلمانان، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و۳۷ هزار و ۳۳۶ تست تشخیصی مولکولی تهیه و منجر به شناسایی، ۳۰۱ هزار و ۶۵۵ بیمار مثبت قطعی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۲۲ هزار و ۱۸۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۹ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۲۲ هزار و ۷۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۴۵۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۴۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او همچنین از بهبودی ۲۸۵ هزار و ۹۱۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه با شیوع کرونای جهش‌ یافته شاهد افزایش آمار جانباختگان ناشی از کرونا هستیم و در این شرایط بحرانی، مسافرت بسیار خطرناک است و شرایط را بحرانی تر می‌کند، از مردم خواست تا در تعطیلات پایان هفته در خانه بمانند و از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و مراکز خرید و پُرتردد خودداری کرد.

دیدگاه