اعلام آمار کرونا در شهرستان‌های فارس

  • 20 تیر 1400 - 8:26
اعلام آمار کرونا در شهرستان‌های فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار تفکیکی شیوع کروناویروس در استان فارس را اعلام و خاطرنشان کرد که از حدود ۳۰۵ هزار بیمار شناسایی شده در فارس، بیش از ۱۳۵ هزار مورد مربوط به شهرستان شیراز بوده است.

دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۱۹ تیرماه در تشریح وضعیت آماری شیوع کروناویروس در فارس تا امروز، گفت: کل بیماران شناسایی شده در استان فارس ۳۰۵ هزار و ۱۵۳ نفر بوده که ۱۳۵ هزار و ۸۵۰ مورد از آن مربوط به شهرستان شیراز است.

همتی اضافه کرد: از کل بیماران شناسایی شده، ۹ هزار و ۷۲۰ مورد مربوط به کازرون؛ هفت هزار و ۶۳۷ مورد مربوط به مرودشت؛ پنج هزار و ۸۵۵ مورد مربوط به ممسنی؛ پنج هزار و ۵۴۱ مورد مربوط به داراب؛ چهار هزار و ۷۲۲ مورد مربوط به فیروزآباد؛ چهار هزار و ۲۴۹ مورد مربوط به لامرد؛ سه هزار و ۸۸۳ مورد مربوط به آباده؛ سه هزار و ۸۲۵ مورد مربوط به کوه چنار؛ سه هزار و ۵۰۰ مورد مربوط به کوار؛ سه هزار و ۴۴۷ مورد مربوط به استهبان؛ سه هزار و ۲۵۶ مورد مربوط به اقلید؛ سه هزار و ۴۴ مورد مربوط به سپیدان؛ دو هزار و ۸۹۷ مورد مربوط به نی ریز؛ دو هزار و ۷۶۶ مورد مربوط به قیر و کارزین؛ دو هزار و ۵۷۳ مورد مربوط به زرین دشت؛ دو هزار و ۵۶۷ مورد مربوط به فراشبند؛ دو هزار و ۳۳۹ مورد مربوط به رستم؛ دو هزار و ۱۹۵ مورد مربوط به ارسنجان؛ دو هزار و ۸۶ مورد مربوط به زرقان؛ هزار و ۹۵۲ مورد مربوط به خرم بید؛ هزار و ۸۶۳ مورد مربوط به مُهر؛ هزار و ۸۴۴ مورد مربوط به خرامه؛ هزار و ۸۳۶ مورد مربوط به پاسارگاد؛ ؛ هزار و ۱۷۸ مورد مربوط به سروستان؛ هزار و ۱۵۸ مورد مربوط به بوانات؛ هزار و ۱۰۲ مورد مربوط به بختگان؛ هزار و ۷۰ مورد مربوط به بیضاء و ۶۳۸ مورد مربوط به سرچهان بوده است.

او یادآور شد که در طول بحران بیماری کووید۱۹، در مجموع یک میلیون و ۹۰ هزار تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد، ۹۹۶ هزار و ۶۶۸ مورد تست تشخیصی مولکولی و ۱۱۶ هزار و ۷۶۱ مورد نیز در قالب اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است.

همتی خاطرنشان کرد که از مجموع بیماران شناسایی شده ۲۸۵ هزار و ۹۷۴ بیمار با انجام تست مولکولی و ۱۹ هزار و ۱۷۹ بیمار مثبت نیز از طریق انجام تست‌های سریع در قالب طرح شهید سلیمانی، شناسایی شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۲۷۴ هزار و ۲۷۳ نفر از بیماران شناسایی شده، تاکنون بهبود یافته‌اند، از جان باختن هفت هم استانی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: تعداد کل جان باختگان کرونا در استان فارس از ابتدا تا امروز ۱۹ تیر، ۴۸۷۸ نفر بوده است.

همتی همچنین مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۱۶۶۶ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۸۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که تنها با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی می توانیم از خطرات ناشی از ابتلا به این بیماری در امان بمانیم.

دیدگاه