استاندار: شیوع کرونا در فارس روند صعودی دارد

  • 27 فروردین 1400 - 14:52
استاندار: شیوع کرونا در فارس روند صعودی دارد

استاندار فارس در ارائه گزارشی به رئیس‌جمهوری گفت: بعد از پایان تعطیلات نوروزی، شاهد افزایش تست‌های مثبت کرونا و همچنین شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان به ویژه شیراز بوده‌ایم و موضوع روند صعودی داشته است.

به گزارش ایرنا، عنایت‌الله رحیمی پنجشنبه در آیین افتتاح طرح اتان گیری پالایشگاه پارسیان سپهر شهرستان مُهر که به شکل ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهوری انجام شد، افزود: هم‌اینک در ۱۴ بیمارستان در استان فارس، بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بستری هستند.

وی ادامه داد: همچنین طی یکی ۲ روز گذشته ۲۴ بیمار مبتلا به کرونا جان باخته‌اند و بر تعداد بیماران بستری نیز افزوده شده است.

استاندار فار ستصریح کرد: البته از روز چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه جاری تا امروز پنجشنبه، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی، نشانه‌هایی از ثبات در استان دیده می‌شود.

استاندار فارس افزود: محدودیت‌ها و پروتکل ها را تشدید کرده‌ و افزایش داده‌ایم و تمام دستگاه‌ها هماهنگ عمل می‌کنند و مردم هم همکاری خوبی دارند.

درخواست‌های استاندار فارس از رئیس‌جمهوری برای شتاب بخشی به توسعه استان

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به افتتاح مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب استان در سال گذشته گفت: امروز و با افتتاح طرح اتان گیری پالایشگاه پارسیان سپهر شهرستان مُهر، منطقه جنوب فارس از توسعه صنعتی بهره‌مند می‌شود.

رحیمی افزود: توسعه پایدار نیازمند این است که علاوه بر توسعه صنعت در کنار آن زیرساخت‌ها را هم بتوانیم به شکل متوازن توسعه دهیم.

وی، ابراز امیدواری کرد که با دستور و تاکید رئیس جمهوری، روند اجرای پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان و بزرگراه شیراز- فیروزآباد – جم – عسلویه که استفاده از مزایای توسعه صنعتی استان و جنوب استان را افزایش خواهد داد شتاب بیشتری گیرد.

استاندار فارس، همچنین خواستار شتاب بخشی به روند اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس به استان شد.

رحیمی گفت: مصوبه‌ای را وزیر نفت در ارتباط با انتقال پروپیلن از عسلویه به مرکز استان که توسعه بیشتر صنایع شیمیایی را در این منطقه به دنبال خواهد داشت به هیات دولت دادند که تقاضا داریم این موضوع نیز شتاب گیرد.

تقدیر رئیس جمهوری از کادر درمانی فارس

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ضمن قدردانی از کادر درمانی استان فارس گفت: کادر پزشکی و درمانی مجرب، فعال و ایثارگر این استان از ابتدای شیوع کرونا کار بسیار ارزشمندی انجام دادند و هر زمان که با پیک کرونا مواجه شدیم توانستند که در یک زمان کوتاه این پیک را کنترل کنند.

رئیس جمهوری افزود: شامگاه چهارشنبه آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان‌های مختلف کشور را بررسی کردم که بر اساس این گزارش، استان فارس از جمله استان‌هایی است که کار دشواری را در موج چهارم فراروی خود دارد.

وی یادآور شد: در موج چهارم با شیوع ویروس انگلیسی روبرو هستیم که از کشور عراق وارد استان‌های خوزستان و ایلام در ایران شد و سپس دیگر نقاط کشورمان شد.

روحانی افزود: در موج چهارم هنوز به نقطه اوج شیوع ویروس جهش یافته نرسیده‌ایم و هفته آینده در برخی استان‌ها ، روزهای دشوارتری خواهیم داشت.

طرح اتان گیری پالایشگاه پارسیان سپهر شهرستان مُهر در استان فارس با دستور ویدیو کنفرانسی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری به طور رسمی به بهره‌برداری ‌رسید.

این طرح در کنار پالایشگاه گازی پارسیان مهر اجرا شده و خوراک مورد نیاز آن از عسلویه تامین خواهد شد و گاز متان و مخلوط های گازی شامل اتان، بوتان و پروپان نیز تولید خواهد کرد.

ظرفیت استحصال گازهای صنعتی در این واحد سالانه حدود ۱۵ میلیون تن اتان و سه و نیم میلیون تن C۲+ است.

عملیات اجرایی طرح اتان گیری پالایشگاه پارسیان سپهر مهر سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و با ۱۵۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۶۰۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی آغاز شد.

با هدف جداسازی هیدروکربن های سنگین از گازهای تولیدی میدان‌های تابناک، شانول، وراوی و هما در منطقه عمومی مهر و لامرد افتتاح شد.

برای اجرای این طرح از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ۴۰۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی نیز استفاده شده است.

با بهره برداری از این طرح، برای یک هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

دیدگاه