کرونا در فارس؛ بیش از ۲۱۱ هزار مبتلا و ۳۴۸۸ جان‌باخته

  • 22 فروردین 1400 - 11:18
کرونا در فارس؛ بیش از ۲۱۱ هزار مبتلا و ۳۴۸۸ جان‌باخته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس اعلام کرد که تعداد بیماران مبتلا به کرونای بستری در فارس به مرز ۲۱۰۰ نفر رسیده است.

دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۲۱ فروردین به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۳۱ هزار و ۳۰۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۰۲ هزار و ۳۱۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۷۶ هزار و ۴۱۰ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۸ هزار و ۹۲۱ بیمار مثبت شده است.

همتی با یادآوری اینکه تاکنون، ۲۱۱ هزار و ۲۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده‌اند، گفت: ۲۰۹۹ بیمار یا فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۴۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی با اعلام اینکه طی ۷۲ ساعت گذشته متاسفانه ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان خود را از دست داده‌اند، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در فارس تاکنون بالغ بر ۳۴۸۸ نفر در فارس جان خود را براثر ابتلا به کروناویروس، از دست داده‌اند.

او همچنین از بهبودی ۱۸۷ هزار و ۲۱۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش روزافزون بیماران نیازمند بستری در طی روزهای اخیر، از برنامه ریزی برای افزایش تخت در بیمارستان‌های دولتی، راه‌اندازی بیمارستان پشتیبان با ظرفیت ۱۰۰ تخت و همچنین همکاری بیمارستان‌های خصوصی برای پذیرش بیمار کووید۱۹ خبر داد.

همتی، وضعیت کنونی ۲۳ شهرستان فارس را قرمز و ۱۳ شهرستان را نیز نارنجی و در شرایط بسیار نگران کننده اعلام کرد.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز اعمال محدودیت‌ها، از مردم خواست تا با توجه به مصوبات کشوری و استانی، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم روزهای بهتری داشته باشیم.

دیدگاه