آمارهای ابتلا و بستری کرونا در فارس “نگران‌کننده” است

  • 11 فروردین 1400 - 13:52
آمارهای ابتلا و بستری کرونا در فارس “نگران‌کننده” است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمارهای ابتلا و بستری مربوط به کروناویروس در استان فارس را نگران کننده دانست و بر لزوم تقویت فعالیت مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا در این استان تاکید کرد.

دکتر مهرزاد لطفی چهارشنبه ۱۱ فروردین در دویست و نود و دومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، با اشاره به شرایط پیش آمده و مواجهه با موج چهارم بیماری در استان فارس، ایجاد هماهنگی با شبکه های بهداشت و درمان استان برای برنامه ریزی و جلب همکاری مسوولان شهرستان ها را در دستور کار معاونت بهداشت قرار داد.

او با اشاره به اجرای مرحله ای واکسیناسیون سراسری علیه کرونا در استان فارس، گفت: افزایش مکان های دارای قابلیت انجام واکسیناسیون عمومی با داشتن امکانات کامل و دسترسی راحت مردم و تجهیز این امکان پیگیری شود.

برنامه ریزی برای توسعه تخت های بیمارستانی پذیرش بیماران کووید ۱۹ با همکاری تمامی بیمارستان های خصوصی و دولتی استان دیگر تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

لطفی برنامه ریزی برای آماده سازی دوباره بیمارستان پشتیبان در ورزشگاه آیت الله شهید دستغیب را نیز از دیگر اقدامات ضروری در شرایط کنونی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به امکان نارنجی شدن وضعیت استان فارس در خصوص شیوع کرونا، جلب همکاری مردم برای آگاهی نسبت به شرایط موجود و افزایش پایبندی به پروتکل های بهداشتی را ضروری خواند.

لطفی در ادامه ضمن پیگیری آخرین وضعیت سلامت کارکنان مبتلا به کرونا ویروس، روند پذیرش بیماران کووید ۱۹ در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان را بررسی کرد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت نیز در این جلسه تکیه بر داشبوردهای مدیریتی در شیراز را موجب موفقیت در دستیابی به اهداف پیش بینی شده دانست.

دکتر محمدحسین حیدری هدف از سفر به فارس را بررسی روند اجرای واکسیناسیون سراسری علیه کرونا بر اساس دستور وزیر بهداشت اعلام و اضافه کرد: وجود داشبوردهای مدیریتی که حاصل تلاش زیرمجموعه معاونت هاست به گونه ای نمود می یابد که فرمانده ارشد مدیریتی بتواند اقدامات را اولویت بندی کرده و به درستی تصمیم گیری کند که این امر بسیار اهمیت دارد و باید به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه تبریک گفت.

او دستاورد این تلاش ها را چاره گشایی از مشکلات مردم و افزایش رضایتمندی عنوان کرد و افزود: پایبندی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به برگزاری نشست های ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا از ابتدایی ترین ساعات روز و حتی در ایام نوروز، باید در سطح کشور معرفی شود.

حیدری با اشاره به نظارت اداره بازرسی وزارت بهداشت بر سامانه های داده برای آگاهی از روند اقدامات و پیشگیری از مشکلات، نسبت به تصمیم گیری در نشست های ستاد دانشگاهی کرونا بر اساس سامانه های اطلاعاتی، ابراز خرسندی کرد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم پیگیری مصوبات پیشین برای آگاهی از روند دقیق اقدامات، نتیجه این امر را افزایش رضایتمندی مردم و کاهش شکایات برشمرد و گفت: هنر هر حوزه مدیریتی، ایجاد شرایطی برای پیشگیری از مقدمات بروز مشکلات است.

او تقویت تعامل تمامی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان را راهکار دستیابی به موفقیت های بیشتر دانست و ادامه داد: بحران کرونا در کنار همه چالش هایی که ایجاد کرد، نوعی وفاق میان مجموعه ها و معاونت های مختلف حوزه سلامت ایجاد کرد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، نظارت بیشتر در کنار آگاهی از نظرات مردمی را دو اولویت حوزه سلامت خواند و افزود: در شرایط کنونی به دلیل محدودیت تعداد واکسن، کار واکسیناسیون به صورت مرحله ای در حال انجام است که بایستی در این مراحل بتوانیم به یک سطح مناسب از آمادگی برسیم به گونه ای که با رضایتمندی همراه باشد؛ باید بکوشیم سرعت عمل را در این زمینه بالا برده و به دستورالعمل یکسانی پایبند باشیم.

حیدری با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به پرسش ها و مسایل مردم در حوزه واکسن، این را موجب تقویت امید و انگیزه در کشور دانست و دستیابی به یک هماهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه را یک ضرورت خواند.

به گزارش ایسنا؛ پیگیری فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی، میزان ابتلا در شهرهای مختلف استان و علت های جان باختن مبتلایان طی ۴۸ ساعت گذشته، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.

در ادامه اعضای ستاد آخرین گزارش های مربوط به اجرای واکسیناسیون در گروه های هدف، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و وضعیت بیمارستان های استان را ارائه کردند.

همچنین اعلام آخرین اقدامات انجام شده در زمینه اجرای مصوبات نشست های پیشین ستاد از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه از دیگر بخش های این نشست بود.

دیدگاه