شمار قربانیان کرونا در فارس به ۳۳۱۹ نفر رسید

  • 27 اسفند 1399 - 15:35
شمار قربانیان کرونا در فارس به ۳۳۱۹ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فوت ۳ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، اعلام کرد که جمع کل بیماران فوت شده از کرونا در این استان به ۳۳۱۹ نفر رسیده است.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۷ اسفند به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۷۱هزار و ۵۲۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و به شناسایی ۱۸۰هزار و ۸۲۴ بیمار مثبت قطعی شده است.

همتی با بیان اینکه در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در فارس، ۵۱ هزار و ۲۵۷ تست سریع انجام شده است، گفت: با انجام این طرح، ۴۳۱۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او خاطرنشان کرد که در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۵هزار و ۱۴۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است و خوشبختانه ۱۷۵ هزار و ۲۶۲ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۵۷۴ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با تاکید بر پرهیز از سفر در ایام نوروز، از مردم خواست تا با توجه به شیوع کرونا و خطر انتشار آن ، از حضور در تجمعات و هر گونه مراسم و دورهمی خانوادگی به ویژه در این ایام بپرهیزند.

دیدگاه