کرونا در فارس؛ بیش از ۱۸۴ هزار مبتلا و ۳۳۱۶ جان‌باخته

  • 26 اسفند 1399 - 16:08
کرونا در فارس؛ بیش از ۱۸۴ هزار مبتلا و ۳۳۱۶ جان‌باخته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای شیوع کرونا در فارس تاکنون بیش از ۱۸۴ هزار و ۶۰۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

دکتر اورنگ ایلامی سه‌شنبه ۲۶ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۶۶۹ هزار و ۷۷۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های فارس تهیه و منجر به شناسایی ۱۸۰ هزار و ۴۱۸ بیمار مثبت قطعی شده است.

ایلامی همچنین گفت: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۵۰ هزار و ۳۱۶ مورد تست سریع انجام و به شناسایی ۴۲۱۴ بیمار منجر شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۵۴۶ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان باختند، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۳۳۱۶ نفر در استان فارس جان خود را از دست داده‌اند.

ایلامی همچنین اعلام کرد که ۱۷۴ هزار و ۸۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس در استان فارس بهبود پیدا کردند.

این مقام مسئول با اشاره به فرا رسیدن مراسم شب چهارشنبه پایان سال، گفت: با توجه به چرخش ویروس کرونا در جامعه و روند افزایشی موارد ابتلا به این بیماری، لازم است برای کاهش سرعت انتشار کروناویروس، از حضور در دورهمی ها پرهیز شود.

دیدگاه