آمار فوت شدگان کرونا در فارس ۲ رقمی شد

  • 15 اسفند 1399 - 16:05
آمار فوت شدگان کرونا در فارس ۲ رقمی شد

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد فوت شدگان روزانه کرونا در فارس در شبانه روز گذشته و بعد از حدو ۲ ماه، بار دیگر ۲ رقمی شد.

دکتر سید روح الله حسینی جمعه ۱۵ اسفند به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۵۱ هزار و ۳۱۷ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام و منتهی به شناسایی ۱۷۷ هزار و ۱۷۳ مورد مثبت شده است.

او گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۰ هزار و ۵۲۲ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۱۷۱ هزار و ۷۲۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اعلام خبر جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را در این استانسه هزار و ۲۷۶ نفر اعلام کرد.

حسینی اضافه کرد: هم اکنون ۵۴۶ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در کشور، تاکید کرد که سهل انگاری در برابر ویروس کرونا، سبب ابتلا به بیماری و در مواردی نیز موجب مرگ می شود.

حسینی گفت: ضروری است مردم عزیز استان با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا با همت و مشارکت همگانی بتوانیم از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

دیدگاه