راه‌اندازی کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی در فارس

  • 13 اسفند 1399 - 8:13
راه‌اندازی کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی در فارس

کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی در فارس با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس و اداره کل راه و شهرسازی این استان راه اندازی شد.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس سه‌شنبه ۱۲ اسفند در مراسم افتتاح دفتر کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی در فارس، هدف از تشکیل این کمیته را بریدن دست افراد سودجویی که به زمین های بیت المال چشم طمع دوخته اند اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، اسماعیل اکبری گفت: با توجه به اهمیت اقدامات بین بخشی دستگاه های متولی اراضی ملی، دولتی و زراعی و پیشگیری از جرائم و تخلفات مربوطه و حفاظت از این عرصه ها، طرح کانون مردمی صیانت از زیست بوم طبیعی استان فارس برای اولین بار در کشور با تعامل تعدادی از ادارات کل استان فارس و همچنین نهادهای مردمی همکار با دادگستری ایجاد و اجرایی گردیده است.

این مقام قضایی ضمن قدردانی از همکاری های اداره کل راه و شهرسازی فارس، افزود: برای مبارزه با این پدیده باید اداره‌های راه و شهرسازی، منابع طبیعی، اوقاف و امور خیریه، محیط زیست، امور اراضی و شهرداری به صورت کاملا هماهنگ، جلوی سوءاستفاده زمین خواران و سودجویان را بگیرند؛ این کمیته نیز برای همین هدف تشکیل شده است تا بتوان خلاء‌های موجود در این زمینه را پر کرد.

وی بیان کرد: امروزه بحث زمین و اراضی صرفا یک نگاه کشاورزی نیست و به دلیل مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری، افراد سودجو و طماع را به سمت خود کشیده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه (سجام) نیز ظرفیت دیگریست که با تهیه نرم افزار و دسترسی به افراد همکار در طرح شامل نهادهای مردمی، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و شورایاران و… گزارشات در این حوزه دریافت و منجر به اقدام عملی می‌شود.

در این جلسه، بهزاد شاکرنیا به عنوان رئیس کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی معرفی شد.

شاکرنیا در سخنان کوتاهی گفت: فرصت خدمت محدود است و زودگذر، در زمینه برقراری عدالت و حفظ حقوق بیت المال تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت.

رئیس کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی فارس گفت: اهداف تشکیل این کمیته بسیار ارزشمند است و همه دست در دست یکدیگر باید برای تحقق این اهداف با تمام توان و نیرو به پیش برویم.

دیدگاه