تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

کرونا در شیراز ۱۵۰۰ قربانی گرفته است

  • 06 اسفند 1399 - 16:26
کرونا در شیراز ۱۵۰۰ قربانی گرفته است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین آمارها از وضعیت شیوع کووید-۱۹ در فارس، عبور شمار قربانیان این بیماری از عدد ۱۵۰۰ نفر را یادآور شد.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۶ اسفند، به خبرنگاران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته کروناویروس در فارس ۳ قربانی دیگر گرفت تا مجموع قربانیان این بیماری از ابتدا تاکنون در فارس به عدد ۳۲۳۶ نفر برسد که ۱۵۲۳ نفر از این تعداد از ساکنان شهرستان شیراز بوده‌اند.

همتی خاطرنشان کرد: از کل آمار قربانیان کرونا در فارس، مرودشت ۲۳۶ مورد، کازرون ۱۳۶ مورد، آباده ۷۶ مورد، داراب ۷۰ مورد، ممسنی ۵۸ مورد، کوار ۴۷ مورد، اقلید ۴۶ مورد، استهبان و نیریز هرکدام ۴۴ مورد، لامرد ۴۱ مورد، سپیدان ۳۸ مورد، فیروزآباد ۳۴ مورد، زرقان ۳۳ مورد، خرامه ۳۲ مورد، قیروکارزین ۳۰ مورد، خرمبید ۲۸ مورد، ارسنجان، زرین‌دشت، رستم و پاسارگاد هم هر کدام ۲۰ مورد فوتی را ثبت کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه سایر شهرستان‌ها کمتر از ۲۰ مورد فوتی کرونا را ثبت کرده‌اند گفت: هم اکنون ۵۲۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا یا به واسطه دارا بودن علائم کرونا در مراکز درمانی استان فارس بستری هستند که ۸۳ نفر از آنان مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند.

همتی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا ششم اسفند، ۶۳۴ هزار و ۵۵۲ تست تشخیصی مولکولی انجام و منجر به شناسایی ۱۷۴ هزار و ۵۳۷ بیمار مثبت قطعی شده است.

او گفت: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و گرفتن تست سریع از ۳۲ هزار و ۸۲ فرد مشکوک، منجر به شناسایی ۲۷۶۲ بیمار مثبت قطعی شده است.

همتی مجموع بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا از ابتدا تاکنون را در فارس ۱۷۷ هزار و ۲۹۹ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۶۹ هزار و ۱۵۴ نفر کاملا بهبود یافته‌اند.

او با اعلام خبر آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا در فارس خاطرنشان کرد: در این فاز، ۵۹۰۰ دوز واکسن به فارس تعلق گرفته که به علاوه بر کارکنان بخش‌های آی سی یو، به کارکنان مراکز اورژانس و ۱۶ ساعته و گروه‌های اولویت‌دار شامل جانبازان قطع نخاع و سالمندان ساکن خانه‌های سالمندان تزریق می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به ورود کرونای انگلیسی به استان فارس و آغاز موج چهارم بیماری کووید-۱۹، از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند تا روزهای بهتری داشته باشیم.

دیدگاه