استاندار فارس: نوروز پذیرای مهمان نیستیم

  • 05 اسفند 1399 - 16:19
استاندار فارس: نوروز پذیرای مهمان نیستیم

استاندار فارس با تاکید بر اتخاذ تدابیری اثرگذار برای کنترل کرونا در آستانه ایام نوروز، گفت: اگرچه مردم فارس به ویژه شیرازی‌ها مهمان‌نواز هستند، اما نوروز ۱۴۰۰ همانند نوروز گذشته، امکان پذیرایی از میهمانان و اسکان آنها را به صورت عمومی نداریم.

عنایت‌الله رحیمی بعدازظهر سه‌شنبه ۵ اسفند در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس بیان کرد: فارس کارنامه نسبتا درخشانی در مبارزه با کرونا طی یکسال گذشته داشته که متاثر از تلاش کادر درمان و بهداشت، مردم و مسئولان است.

او با اشاره به مشاهده سوش انگلیسی ویروس کووید-۱۹ در استان فارس، تاکید کرد: مواجهه با این بیماری اکنون افزایش سطح آمادگی برای مبارزه جدی‌تر با آن و اجرای اقدامات تاثیرگذار پیشگیرانه از سوی همه افراد را طلب می‌کند.

استاندار فارس ادامه داد: در یک مقطع از زمانی طی ماه‌های اخیر وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا به رنگ آبی درآمد اما متاسفانه افزایش تردد و مسافرت‌ها موجب شد که امروز ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی، ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان هم در وضعیت نارنجی قرار گیرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه برای هر یک از این شهرستان‌ها باید چاره اندیشی شود، گفت: البته همچنان اصلی ترین رفتار همان نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

او همچنین خواستار همکاری و همراهی بیشتر مجموعه فرهنگی استان برای فرهنگسازی در خصوص این بیماری شد و صدا و سیما و اصحاب رسانه به عنوان یکی از کانون‌های اصلی مبارزه با این بیماری طی یکسال گذشته در فارس قدردانی کرد.

استاندار فارس همچنین تاکید کرد که سفرهای نوروزی باید کنترل و هدفمند شود تا شاهد افزایش بیماری در استان نباشیم.

رحیمی همچنین‌خواستار تشدید و بازرسی و نظارت‌ها در ترددها به ویژه در آستانه ایام نوروز شد و گفت: فرمانداران اعمال محدودیت‌ها را در شهرستان‌های نارنجی تشدید کنند.

او اضافه کرد: با تلاش دولت‌ علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌ها و مباحث اقتصادی، مرحله اول واکسیناسیون انجام شده و امید است در مرحله دوم جمعیت بیشتری تحت پوشش قرار گیرند. پس از کادر درمان، واکسن در دسترس سایر گروه‌های در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر استفاده از فرصت جذب تسهیلات کرونایی در استان، از خدمات کادر درمان و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس طی یکسال گذشته قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه با اهدای لوح از برخی دست‌اندرکاران ستاد کرونا در فارس و شیراز قدردانی شد.

دیدگاه