جشنواره دهه هنر فارس برگزار می‌شود

  • 05 اسفند 1399 - 9:12
جشنواره دهه هنر فارس برگزار می‌شود

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری جشنواره دهه هنر استان به شکل مجازی خبر داد.

بهروز مرامی دوشنبه ۴ اسفند به خبرنگاران گفت: این مراسم همزمان با شب میلاد با سعادت امیرمومنان علی(ع)، ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ششم اسفند در تالار حافظ، برگزار و برگزیدگان ۱۰ رشته هنری در ۲۰ بخش معرفی و تجلیل خواهند شد.

مرامی گفت: جشنواره دهه فارس، واپسین جشنواره هنری قرن و با هدف ایجاد شور در میان جامعه هنری فارس و همچنین شناساندن هنرمندان از طریق ارایه آثار هنری شان در دوره شیوع بیماری کرونا توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس افزود: این جشنواره در ده رشته هنری و در نه نقطه استان فارس برگزار شد. این جشنواره ها و رشته های آن و همچنین شهرستان های محل برگزاری شامل نمایشنامه نویسی(شیراز)، تذهیب(اقلید)، عکس(مرودشت)، خوشنویسی(ارسنجان)، تک بازیگر(اوز)، داستان و داستانک(لارستان)، فیلمنامه نویسی(کازرون)، نقاشی(کازرون)، گرافیک(داراب)، شعر(جهرم) می باشد.

مرامی افزود: از ویژگی های بارز این جشنواره می توان به تمرکز زدایی و واگذاری برگزاری آن به شهرستانها، استفاده از ظرفیت های استانی جهت داوری آثار رسیده به جشنواره و مهم ترین ویژگی بر بستر فضای مجازی بودن اشاره کرد که پذیرای آثاری در موضوعات بیماری کرونا، کادر درمان و در بخش ویژه و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با عنوان «سنگر دیروز، صلابت امروز» اختصاص داشت.  

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: این آیین به صورت مجازی و با حضور دبیر جشنواره و تعدادی از عوامل اجرایی برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند برای تماشای زنده این رویداد به نشانی https://www.aparat.com/FARS.ART.DECADE.FESTIVAL/live مراجعه کنند.

دیدگاه