کرونا در فارس؛ بیش از ۱۷۵ هزار مبتلا و ۳۲۱۰ جان‌باخته

  • 30 بهمن 1399 - 18:04
کرونا در فارس؛ بیش از ۱۷۵ هزار مبتلا و ۳۲۱۰ جان‌باخته

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، روز پنجشنبه ، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را تا امروز(سی‌ام بهمن ماه ۹۹) اعلام و بر لزوم جدی گرفتن سه‌گانه بهداشتی تاکید کرد. 

دکتر سید روح‌الله حسینی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۱۷۵ هزار و ۲۱۳ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در فارس شناسایی شده‌اتد.

حسینی اضافه کرد: هم اکنون ۵۴۸ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۸۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) خدمات رمانی دریافت می‌کنند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون، ۱۶۷ هزار و ۵۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا از بیمارستان‌های فارس ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی ادامه داد: با جان باختن پنج نفر دیگر بر اثر کروناویروس در روز گذشته (بیست و نهم بهمن ماه ۹۹) شمار جان باختگان کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در استان فارس به سه هزار و ۲۱۰ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: کروناویروس همچنان در جامعه در حال چرخش است و سهل‌انگاری در برابر این ویروس خطرناک سبب ابتلا به بیماری کووید۱۹ و در مواردی نیز موجب مرگ می‌شود، بنابراین رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها برای پیشگیری از ابتلای به آن، ضروری است.

دیدگاه