کرونا در فارس تاکنون ۳۲۰۲ قربانی گرفته است

  • 28 بهمن 1399 - 18:08
کرونا در فارس تاکنون ۳۲۰۲ قربانی گرفته است

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای همه‌گیری کووید-۱۹ تاکنون ۳۲۰۲ نفر در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

دکتر اورنگ ایلامی، سه‌شنبه ۲۸ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: بیماری کووید-۱۹ از ابتدای همه‌گیری در استان فارس ۱۷۴ هزار و ۴۳۷ نفر را بیمار کرده که ۱۶۶ هزار و ۹۳۸ نفر از آنان خوشبختانه بهبود یافته‌اند.

ایلامی با اشاره به انجام ۶۱۸ هزار و ۷۸۵ مورد تست مولکولی کرونا در استان فارس طی حدود یکسال گذشته، گفت: این تست‌ها منجر به شناسایی ۱۷۲ هزار و ۱۱۰ بیمار مثبت قطعی شده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی، ۲۶ هزار و ۸۸۴ تست سریع از افراد مشکوک تهیه و منجر به شناسایی ۲۳۲۷ مورد قطعی و مثبت بیماری کووید-۱۹ شده است.

ایلامی تعداد بیمارانی که اکنون در بیمارستان‌های فارس بستری هستند را ۵۸۵ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۹۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین یادآور شد که طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلا به کروناویروس در استان فارس، جان ۴ نفر را گرفته است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به گسترش گونه‌های جهش یافته کرونا در سطح دنیا و شناسایی مواردی از آن در ایران، نسبت به خطر جایگزینی انواع جهش یافته به جای گونه فعلی هشدار داد.

ایلامی با بیان اینکه کرونا ویروس جهش یافته، خطرات سرایت پذیری و شدت بیشتری دارد، از مردم خواست با دقت و وسواس بیشتری شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با خیز بعدی روبرو نشویم و در ماه‌های پیش رو، با معضلات و محدودیت‌های ناشی از موج جدید این بیماری مواجه نشویم.

دیدگاه