تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

شمار بیماران کرونایی بستری در فارس به ۵۷۸ نفر رسید

  • 27 بهمن 1399 - 17:07
شمار بیماران کرونایی بستری در فارس به ۵۷۸ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: هم‌اینک ۵۷۸ بیمار با تست مثبت یا دارای علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند.

دکتر سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۲۷ بهمن در جمع خبرنگاران از تداوم روند افزایشی شمار مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته در فارس خبر داد و گفت: از کل ۵۷۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ بستری در بیمارستان‌های فارس، ۸۹ نفر به دلیل شرایط وخیم جسمی، تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

او با اشاره به اینکه تعداد تست‌های ملکولی کرونا در فارس به ۶۱۶ هزار و ۷۸۹ مورد رسیده است، انجام این تست‌ها را منجر به شناسایی ۱۷۱ هزار و ۸۰۶ بیمار اعلام کرد.

حسینی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی، ۲۵ هزار و ۹۶۴ مورد تست سریع تشخیص کرونا در فارس انجام و منجر به شناسایی ۲۲۴۲ بیمار شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مجموع بیماران مبتلا به کرونا در فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۱۷۴ هزار و ۴۸ نفر ریده است، گفت: خوشبختانه ۱۶۶ هزار و ۶۰۱ بیمار بهبود یافته‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان خود را براثر عوارض این بیماری از دست دادند، گفت: با اضافه شدن این تعداد، شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۳۱۹۸ نفر رسیده است.

متخصص طب اورژانس علوم پزشکی شیراز، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان‌های همجوار فارس، از ساکنان این استان درخواست کرد که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به شکل کامل و دقیق مراعات کنند.

حسینی، مهمترین راه در قطع زنجیره انتقال کروناویروس را استفاده از ماسک‌های مناسب و رعایت فاصله اجتماعی برشمرد و گفت: شست و شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا ضدعفونی کردن با مواد پاک کننده استاندارد، پرهیز از برگزاری دورهمی و شرکت در میهمانی و تجمع‌ها، اکیدا به مردم توصیه می‌شود.

دیدگاه