مراقبت‌های کرونایی در برخی شهرستان‌های فارس تشدید می‌شود

  • 27 بهمن 1399 - 10:35
مراقبت‌های کرونایی در برخی شهرستان‌های فارس تشدید می‌شود

معاون استاندار فارس و جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا، دفاع از سلامت شهروندان را خط قرمز مدیریت ارشد این استان دانست و گفت: بر همین اساس، مراقبت‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت شکننده کرونایی تشدید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، عبدالرضا قاسم‌پور در حاشیه نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: همه توان خود را به کار بسته‌ایم که با استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در ماه پایانی سال، کسبه و اصناف فعالیت راحت‌تری داشته باشند و زندگی مردم آسوده‌تر پیش رود.

وی، با بیان اینکه زنگ خطر گسترش شیوع مجدد کرونا در استان فارس به صدا در آمده ، اظهار داشت: علت این امر نیز خیز دوباره کرونا در استان‌های همجوار استان فارس است.

او اضافه کرد: با توجه به ارتباط و مراودات مردم استان‌های همجوار با استان فارس باید بسیار مراقب باشیم.

معاون استاندار فارس بیان داشت: آمار مراجعان به مراکز درمانی استان افزایش داشته و با ادامه این روند روزهای سختی را در پیش رو خواهیم داشت.

قاسم‌پور گفت: عادی انگاری شرایط و برگزاری تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، و برپایی مراسم‌های تشییع جنازه‌، ختم و عروسی بسیار خطرناک است و می‌تواند گسترش شیوع کرونا را به دنبال داشته باشد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، یکی از خطرناک‌ترین اقدامات را دیدار جوانان با افراد مسن دانست و خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها به این موضوع شد.

قاسم‌پور، با بیان اینکه، پیک چهارم کرونا در فارس نگران کننده خواهد بود افزود: در صورت شروع پیک چهارم شاهد افزایش تلفات خواهیم بود.

وی، در مورد آغاز واکسیناسیون بیماری کرونا در این استان گفت: این کار با رعایت اولویت‌های اعلامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و وزارت بهداشت انجام خواهد شد و بر اساس آن این واکسن در مرحله نخست به کادر درمانی بخش‌مراقبت‌های ویژه بیماری کرونا تزریق شد.

او اظهار داشت: هم‌اینک در ۲۳ شهرستان استان فارس وضعیت آبی (کم خطر) و در ۱۳ شهرستان وضعیت زرد است.

قاسم‌پور ادامه داد:درصد مثبت شدن تست‌ها در این استان ۱۷ درصد و درصد بهبود یافتگان نیز ۹۷ درصد است.

وی، با اشاره به در پیش بودن اعیاد و مراسم ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، از مردم خواست هرگونه مراسم مرتبط با این ایام را به صورت مجازی برگزار کنند.

دیدگاه