تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

شمار مبتلایان به کرونا در شیراز از ۸۵ هزار نفر فراتر رفت

  • 25 بهمن 1399 - 17:20
شمار مبتلایان به کرونا در شیراز از ۸۵ هزار نفر فراتر رفت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمار تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس را بیش از ۱۷۳ هزار نفر اعلام و اضافه کرد که بیش از ۸۵ هزار و ۶۰۰ نفر از این مبتلایان مربوط به شهرستان شیراز بوده است.

دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۲۵ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۱۳ هزار و ۳۵۴ تست تشخیصی مولکولی از افراد مشکوک یا دارای علامت در فارس دریافت و منجر به شناسایی ۱۷۱ هزار و ۲۹۱ مورد مثبت قطعی شده است.

همتی همچنین با اشاره به تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با شیوع کرونا در فارس، گفت: اجرای این طرح تاکنون ۲۴ هزار و ۸۳ مورد تست سریع را در پی داشته که منجر به شناسایی ۲۰۳۲ مورد مثبت قطعی شده است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مجموع بیماران شناسایی شده با انجام تست‌های مختلف در فارس از ابتدا تاکنون ۱۷۳ هزار و ۳۲۳ مورد بوده است، گفت: از این تعداد بیمار، ۸۵ هزار و ۶۰۸ مورد مربوط به شهرستان شیراز بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون تعداد موارد مثبت قطعی در شهرستان‌های کازرون ۴۸۱۲ مورد؛ مرودشت ۴۱۹۶ مورد، ممسنی ۲۹۸۹ مورد، فیروزآباد ۲۸۳۶ مورد، داراب ۲۸۳۵ مورد، آباده ۲۶۲۴ مورد، کوار ۲۵۲۹ مورد، سپیدان ۱۹۵۶ مورد، استهبان ۱۷۷۸ مورد، کوه‌چنار و نی ریز هر کدام ۱۶۷۵، زرین دشت ۱۵۳۸ مورد، قیروکارزین ۱۵۲۸ مورد، اقلید ۱۴۵۶ مورد؛ لامرد ۱۴۴۱ مورد؛ خرم بید ۱۳۳۴ مورد؛ رستم ۱۱۷۶ مورد؛ زرقان ۱۱۲۵ مورد؛ فراشبند ۱۱۲۳ مورد؛ پاسارگاد ۱۰۹۹ مورد؛ خرامه ۱۰۵۶ مورد؛ ارسنجان ۹۵۲ مورد؛ مهر ۷۸۵ مورد؛ سروستان ۶۷۶ مورد؛ بختگان ۶۰۷ مورد؛ بوانات ۵۸۳ مورد؛ بیضا ۵۵۷ مورد؛ سرچهان ۴۴۹ مورد بوده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۶۲۱ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۱۹۴ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۶ هزار و ۷۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد و با اشاره به تغییر وضعیت رنگ برخی از شهرستان های استان از آبی به زرد، توصیه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرور در برابر کروناویروس الزامی است و باید به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند بود.

دیدگاه