حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی از اول اسفند

  • 24 بهمن 1399 - 8:33
حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی از اول اسفند

ابراهیم کشاورز، مدیر کل سازمان تامین اجتماعی فارس گفت: به منظور کاهش مراجعات حضوری مردم و برای توسعه خدمات غیر حضوری از اول اسفند مشمولان تامین اجتماعی فقط با در دست داشتن کارت ملی یا شناسنامه و یا جلد دفترچه بیمه خود می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

کشاورز افزود: مشمولین در مرحله اول باید در سامانه http://es.tamin.ir ثبت نام کنند و با استعلام از وضعیت استحقاق درمانی خود به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در استان فارس، پزشکان خانواده هنوز به نسخه الکترونیک لینک نشده اند گفت:پزشکان باید از سرنسخه خود استفاده و دارو را تجویز کند و کد پیگیری استحقاق درمان بیمار را در سربرگ نسخه قید کند، و خدمات را ارائه دهد.

کشاورز افزود: کسانی که دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند از طریق شماره گیری # ۱۴۲۰۴ویا #۱۶۶۶* وضعیت استحقاق درمانی خود را استعلام نمایند.

به گفته کشاورز در فارس بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که با حذف دفترچه‌ها نه تنها کاهش ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بار مراجعه به شعب و کارگزاری‌ها را خواهیم داشت که، صرفه جویی ۲۰ میلیاردی تومانی در هزینه‌های تامین کاغذ و صدور دفترچه‌های درمانی را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس در خصوص افرادی که کد ملی ندارند گفت: نوزادان تازه متولد شده تا یک ماه می‌توانند از کد ملی مادر برای خدمات درمانی استفاده کنند و اتباع خارجی هم با کد سریال ده رقمی روی جلد دفتر چه‌های بیمه خود می‌توانند از خدمات درمانی بدون ارائه دفترچه بهره‌مند شوند.

دیدگاه