تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

تغییر وضعیت ۲۴ شهرستان فارس به زرد

  • 23 بهمن 1399 - 21:46
تغییر وضعیت ۲۴ شهرستان فارس به زرد

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بین کل ۳۶ شهرستان فارس، ۱۲ شهرستان اقلید، مرودشت، سپیدان، رستم، خرامه، سروستان، کوار، فراشبند، فیروزآباد، مُهر، خُنج و گراش آبی و رنگ وضعیت بقیه شهرستان‌ها زرد است.

دکتر سید روح‌الله حسینی پنجشنبه ۲۳ بهمن به خبرنگاران گفت: حضور در میهمانیها و تجمعات به ویژه در روزهای تعطیل و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی، باعث افزایش موارد ابتلا به کرونا در فارس شده است.

حسینی از افزایش تعداد افراد مبتلا یا مشکوک به کرونای بستری در بیمارستان‌های فارس خبر داد و گفت: ۶۱۵ بیمار در بخش‌های کرونایی مراکز درمانی فارس بستری هستند که از این تعداد ۸۲ نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

او با اشاره به بررسی ۶۱۰ هزار و ۶۲۰ تست ملکولی در فارس، گفت: بررسی این موارد منجر به شناسایی ۱۷۰ هزار و ۹۷۶ بیمار مثبت کرونایی شده است.

حسینی گفت: انجام ۲۳ هزار و۳۴۳ مورد تست سریع در طرح شهید قاسم سلیمانی، هم منجر به شناسایی ۱۹۷۶ بیمار مثبت در سراسر فارس شده است.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کل بیماران دارای تست مثبت کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس ۱۷۲ هزار و۸۷۱ نفر بوده است، گفت: خوشبختانه ۱۶۵ هزارو ۶۳۱ نفر بهبود یافته اند.

حسینی از جان باختن ۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس خبر داد و گفت: مجموعا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۳۱۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان خود را از دست داده اند.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز، وضعیت کنونی را بسیار مخاطره آمیز دانست و از مردم درخواست کرد که با جدی گرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم از خود، خانواده و اطرافیان خود را در مقابل این ویروس خطرناک محافظت کنند.

به گزارش ایسنا، استان فارس ۳۶ شهرستان دارد که وضعیت ۱۲ شهرستان به لحاظ شیوع کرونا آبی و ۲۴ شهرستان زرد اعلام شده است.

پیش از این معاون فرماندار شهرستان شیراز اعلام کرده بود که کنترل تردد خودروهای ورودی به این شهرستان تشدید خواهد شد.

مسئولان علوم پزشکی شیراز نیز از استقرار اکیپ انجام تست سریع در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز برای شناسایی بیماران احتمالی از بین مسافرانی که به این شهر سفر می کنند، خبر داده بودند.

به گزارش ایسنا، همزمان با سراسر کشور از روز ۲۱ بهمن، تزریق واکسن کرونا به پرسنل کادر درمان در بخش های مراقبت ویژه بیمارستانهای فارس، آغاز شده است و این روند ادامه دارد اگرچه مسئولان و کارشناسان تاکید دارند که این اقدام نباید منجر به کاهش حساسیت جامعه در رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیشگیری از کروناویروس شود.

دیدگاه