۸۹ دانش آموز در جنوب فارس به کرونا مبتلا شدند

  • 23 بهمن 1399 - 8:21
۸۹ دانش آموز در جنوب فارس به کرونا مبتلا شدند

۸۹ دانش آموز و ۱۰ نفر از فرهنگیان در شهرهای جنوب استان فارس از ابتدای بهمن‌ماه جاری تاکنون در حالی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که به نظر می‌رسد خطر بروز موج چهارم کرونا در این مناطق همچنان وجود دارد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان چهارشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: ابتلای این تعداد دانش آموز به بیماری کووید ۱۹ نه در سطح مدارس و کلاس های درس که در جمع ها و دورهمی های گروهی و خانوادگی بوده است.

 محمد علی اسروش تاکید کرد: ۴۹ مورد از دانش آموزان مبتلا شده مربوط به لارستان و بیش از نیمی از این تعداد نیز مربوط به  بخش جویم این شهرستان است.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۱ نفر این تعداد دانش آموز مربوط به شهرستان اوز و ۲۸ مورد نیز در شهرستان خنج است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان یادآور شد: در این بازه زمانی و طی ۲۲ روز گذشته ۱۰ نفر از فرهنگیان در مناطق و شهرهای جنوبی استان فارس به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

همچنین از هفته گذشته تاکنون نیز ۵ روستا در شهرستان های اوز و لارستان از سوی ستاد مدیریت کرونا و دانشکده علوم پزشکی لارستان در قرنطینه کامل قرار گرفته اند و محدودیت های شدید کرونایی همچنان در این مناطق حاکم است.

این روستاها شامل کاریان ، لاغران، احمد محمودی و جلال آباد در بخش های بنارویه و جویم لارستان و روستای فیشور در شهرستان اوز است که با توجه به هماهنگی با مسئولان، معتمدین و اهالی این روستاها شرایط منع تردد در آنها و محدودیت های شدید برای جلوگیری از گسترش مبتلایان با جدیت ادامه دارد.

بر اساس آخرین اعلام دانشکده علوم پزشکی لارستان ظرف ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های خنج، اوز و لارستان مبتلا شده اند و ۲۳ نفر نیز در بخش های کرونایی و بیمارستان های این شهرستان ها بستری هستند.

تعداد بهبود یافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز از آغاز بروز کرونا تاکنون پنج هزار و ۷۶۴ نفر و تعداد فوتی‌های ناشی از  کرونا در این مناطق نیز ۱۴۴ نفر است.

برنامه تزریق واکسیناسیون کادر درمان ضد ویروس کرونا نیز از روز سه‌شنبه همزمان با سراسر کشور در شهرستان لارستان آغاز شده و کادر درمان دانشکده علوم پزشکی نیز نخستین گروه از تزریق کنندگان این واکسن بودند.

دیدگاه