تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

هشدار درباره افزایش موارد ابتلا به کرونا در فارس

  • 19 بهمن 1399 - 19:07
هشدار درباره افزایش موارد ابتلا به کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد که افزایش موارد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، به منزله هشدار موج جدید شیوع کروناویروس در استان فارس است.

دکتر مهرزاد لطفی یکشنبه ۱۹ بهمن در دویست و شصتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ علوم پزشکی شیراز، با اشاره به افزایش موارد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در استان فارس گفت: آمارها نشان‌دهنده روند افزایشی مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، ابتلا و بستری بیماران و آغاز موج جدید کرونا در فارس است.

لطفی با تاکید براینکه باید تقویت و تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی را جدی گرفت، خواستار توجه اکید عموم مردم به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از سفرهای غیرضروری درون و برونشهری، برگزاری دورهمی و میهمانی و خودداری از شرکت در تجمعات شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به پیگیری نحوه فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی استان و آمار نمونه‌گیری‌ها، تعداد مبتلایان در مناطق مختلف، علت‌های جان باختن مبتلایان، نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان پرداخت و بر ضرورت آمادگی کامل واحدهای مختلف مجموعه سلامت استان فارس برای مقابله با موج جدید بیماری کرونا، تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گزارشی از برنامه ریزی برای آغاز واکسیناسیون در استان فارس و تعیین گروه‌های دارای اولویت دریافت واکسن ارائه داد.

رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی الزامیست

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه این جلسه به خبرنگاران گفت: رعایت کامل پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی شرایط شیوع کرونا، الزامیست و امیدوار هستیم که با همراهی شهروندان شاهد پایان خوبی برای سال ۹۹ باشیم.

دکتر اورنگ ایلامی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند، گفت: متاسفانه مجموع جان باختگان از کرونا در استان فارس به عدد ۳۱۶۸ نفر رسیده است.

ایلامی با بیان اینکه شمار تست‌های تشخیص ملکولی کرونا در فارس به ۶۰۲ هزار و ۳۶۹ فقره افزایش یافته است، گفت: از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون در فارس ۲۰ هزار و ۷۸۷ مورد تست سریع انجام شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با انجام تست‌های ملکولی و سریع، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۷۱ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در فارس شناسایی شده‌اند، گفت: براساس آخرین آمارها تا ظهر یکشنبه ۱۹ بهمن ۵۵۰ بیمار دارای علائم یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی سراسر فارس بستری هستند که ۹۷ نفر آنان به دلیل وخامت شرایط جسمی، تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

دیدگاه