تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

کمیته امداد بیش از ۷ هزار تبلت به دانش‌آموزان فارس اهدا کرد

  • 17 بهمن 1399 - 8:24
کمیته امداد بیش از ۷ هزار تبلت به دانش‌آموزان فارس اهدا کرد

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: بیش از هفت هزار تبلت با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند و محروم از تحصیل این استان اهدا شده است.

فرهاد اسماعیلی در نشستی در جمع شورای معاونان ادارات سراسر فارس بیان داشت: همکاران فرهنگی با وجود ماموریت خاص و حساس تعلیم و تربیت، هیچگاه مشارکت در کار خیر را فراموش نکرده‌اند و همواره محرومان جامعه را در نظر داشته‌اند.

وی، با اشاره به سهم ۴۰ درصدی آموزش و پرورش در کمک به جشن عاطفه‌های سال ۹۸، گفت: این موضوع نشان از توجه ویژه همکاران فرهنگی به امور خیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، زمان برگزاری جشن نیکوکاری سال جاری را سیزدهم تا پانزدهم اسفندماه اعلام و بیان کرد: با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) ۴۰ مرکز نیکوکاری در ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های سراسر این استان راه‌اندازی شده و ۱۹ مرکز نیکوکاری دیگر نیز به‌زودی فعال خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس نیز در این نشست اظهار داشت: سهم آموزش و پرورش در جشن نیکوکاری سال گذشته ۴۰ درصد بوده است و در سال ۹۸ مبلغ ۳۶۴ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری جمع آوری شد که

۱۳۸ میلیارد ریال از این رقم را معلمان و دانش‌آموزان اهدا کردند.

محمد بذرافشان گفت: کمیته امداد در کنار خدمات معیشتی و توانمندسازی اقتصادی برای رشد افراد در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و ارتقای دانش و بینش دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با بیان اینکه ۲۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در استان فارس زیر پوشش این نهاد قرار دارند، افزود: در شروع سال تحصیلی سال ۱۳۹۹ در جشن عاطفه‌ها، ۳۷۰ میلیارد ریال جمع آوری شد.

وی ادامه داد: با وجود کمک‌های صورت‌گرفته چنانچه هنوز مددجویان و دانش‌آموزان نیازمندی وجود داشته باشد که به دلیل نداشتن تبلت یا گوشی از تحصیل محروم هستند، کمیته امداد این آمادگی را دارد که با کمک و استفاده از ظرفیت خیران به این دانش‌آموزان کمک کند.

دیدگاه