حال وخیم ۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

  • 15 بهمن 1399 - 17:01
حال وخیم ۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه براساس آخرین آمارها، ۵۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند، حال ۹۹ نفر از آنان را وخیم اعلام کرد.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۱۵ بهمن در جلسه تشریح وضعیت آماری بیماری کووید۱۹ در استان فارس، گفت: از مجموع ۵۲۴ بیمار بستری در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های فارس، حال ۹۹ نفر وخیم اعلام شده است که از آنان در بخش‌های ICU پرستاری و مراقبت می‌شود.

همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع حدود ۶۱۵ هزار تست به روش‌های سریع و پی‌سی‌آر، از افراد مشکوک یا دارای علامت در فارس گرفته و منجر به شناسایی بیش از ۱۷۰ هزار و ۲۰۰ مورد مثبت قطعی شده است.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۶۳ هزار و ۷۰۰ بیمار کاملا بهبود یافته‌اند، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در فارس جان باختند و مجموع قربانیان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون در این استان به ۳۱۵۴ نفر رسیده است.

همتی گفت: بیشترین تعداد جانباختگان از کرونا مربوط به شهرستان شیراز با ۱۴۹۳ نفر بوده است و بعد از آن شهرستان‌های مرودشت با ۲۳۴، کازرون با ۱۲۷ و لارستان با ۱۲۴ مورد، بیش از ۱۰۰ مورد مرگ را ثبت کرده‌اند.

او با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی فسا و جهرم زیرمجموعه علوم پزشکی شیراز نیست، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، آباده ۷۶ مورد، داراب ۶۶ مورد، ممسنی ۵۲ مورد، کوار ۴۶ مورد، اقلید ۴۴ مورد، نی ریز ۴۳ مورد، استهبان ۴۰ مورد، لامرد ۳۹ مورد، سپیدان ۳۸ مورد، زرقان ۳۳ مورد، فیروزآباد و خرامه ۳۲ مورد، قیروکارزین ۳۰ مورد، خرم بید ۲۸ مورد، زرین دشت، رستم، پاسارگاد و ارسنجان ۲۰ مورد، سروستان ۱۹ مورد، بوانات ۱۷ مورد، کوه چنار۱۴ مورد، بیضا ۱۳ مورد، مُهر۱۱ مورد، فراشبند ۶ مورد، بختگان ۲ مورد و سرچهان یک مورد فوت بر اثر این بیماری را گزارش کرده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه آمار تعداد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته و افراد نیازمند خدمات بستری در شهرستان‌های مختلف فارس، روند افزایشی دارد، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم که برای حفظ سلامت خود، اعضای خانواده و دیگر شهروندان، نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساس باشند.

همتی گفت: تنها راه تاثیرگذار در مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹، قطع زنجیره انتقال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توصیه شده شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست‌ها، پرهیز از برگزاری دورهمی و میهمانی و خودداری از حضور در تجمع‌ها و مراکز شلوغ جمعیتی است.

دیدگاه