شمار بیماران کرونایی بستری در فارس به ۵۴۸ نفر رسید

  • 13 بهمن 1399 - 9:01
شمار بیماران کرونایی بستری در فارس به ۵۴۸ نفر رسید

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش آرام شمار مبتلایان به کرونا در فارس، شمار بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونای بیمارستان‌های این استان را ۵۴۸ نفر اعلام کرد.

دکتر اورنگ ایلامی به خبرنگاران گفت: از تعداد ۵۴۸ بیمار بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستانهای استان فارس، ۹۰ بیمار به دلیل شرایط وخیم جسمانی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

ایلامی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۹۱ هزارو ۲۴۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی آنها، ۱۶۷هزار و ۷۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷هزار و ۷۸۱ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۱۴۱۳ بیمار مثبت شده است.

ایلامی مجموع بیماران مبتلا به کرونای شناسایی شده در استان فارس را از ابتدای شیوع این بیماری تا ظهر یکشنبه ۱۲ بهمن، ۱۶۹ هزار و ۱۹۳ نفر اعلام و اضافه کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار دیگر را نیز از دست دادیم.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در استان فارس به ۳۱۴۱ نفر و تعداد بهبود یافتگان نیز به ۱۶۳هزار و ۱۵ نفر رسیده است.

ایلامی با بیان اینکه وضعیت برخی از شهرستان‌های استان، منجمله شیراز، از آبی به زرد تغییر کرده است، گفت: با توجه به شیب صعودی ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان فارس، نیازمند همکاری مردم در پیشگیری از مواجهه با موج جدید بیماری هستیم.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار پایبندی به استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و پرهیز از حضور در تجمعات یا مهمانی ها و خودداری از انجام سفرهای برونشهری گردشگری و تفریحی شد.

دیدگاه