کرونا تاکنون در فارس ۳۱۲۰ قربانی گرفته است

  • 07 بهمن 1399 - 14:58
کرونا تاکنون در فارس ۳۱۲۰ قربانی گرفته است

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان فارس، ۳۱۲۰ نفر از بیماران مبتلا جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر اورنگ ایلامی سه‌شنبه ۷ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا با انجام ۵۸۵ هزار و ۸۵ آزمایش از افراد مشکوک، ابتلای ۱۶۶ هزار و ۷۰۴ نفر در استان فارس به بیماری کووید ۱۹، تایید شده است.

ایلامی گفت: از زمان آغاز طرح شهید سلیمانی در استان فارس تاکنون ۱۶ هزار و ۸۵۲ تست سریع تشخیص کرونا انجام و منجر به شناسایی ۱۳۱۰ بیمار شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از اسفند سال گذشته تا ظهر هفتم بهمن ماه، مجموعا ۱۶۸ هزار و ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا، شناسایی شده که ۱۶۲ هزار و ۱۴۹ نفر از آنان بهبود یافته‌اند.

ایلامی شمار فوت شدگان طی بیست و چهارساعت گذشته در فارس را ۴ نفر ذکر و اضافه کرد: براساس آخرین آمارها، هم اکنون ۳۸۰ بیمار به دلیل کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که ۱۰۴ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، خدمات ویژه دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول به مردم سراسر استان فارس خصوصا ساکنان مناطق جنوبی این استان توصیه کرد که در رعایت شیوه‌نامه‌های پیشگیری از بیماری کووید ۱۹، همچنان جدی باشند و ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مکرر دست‌ها را داشته و از انجام سفرهای غیر ضروری درون و برونشهری و شرکت در تجمعات به ویژه در مکان‌های سربسته و برگزاری دورهمی خانوادگی و … پرهیز داشته باشند.

دیدگاه