تاکنون ۸۴ هزار شیرازی کرونا گرفته‌اند

  • 04 بهمن 1399 - 18:02
تاکنون ۸۴ هزار شیرازی کرونا گرفته‌اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای شیوع پاندمی کووید ۱۹ تاکنون، حدود ۸۴ هزار نفر از شهروندان شهرستان شیراز به کرونا مبتلا شده‌اند.

دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۴ بهمن در جلسه ارائه گزارش آماری از وضعیت کووید ۱۹ در فارس، گفت: با انجام ۵۹۶ هزار تست کووید ۱۹ در فارس، ۱۶۷ هزار و ۲۲۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده که ۸۳ هزار و ۸۸۰ مورد آن از ساکنان شهرستان شیراز بوده‌اند.

همتی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شهرستان‌های کازرون چهار هزار و ۵۲۸ مورد؛ مرودشت چهار هزار و ۶۷ مورد؛ ممسنی دو هزار و ۸۳۷ مورد؛ فیروزآباد دو هزار و ۷۸۳ مورد؛ داراب دو هزار و ۷۴۵ مورد؛ آباده دو هزار و ۵۸۲ مورد؛ کوار دو هزار و ۴۸۵ مورد؛ سپیدان هزار و ۹۱۶ مورد؛ استهبان هزار و ۶۶۸ مورد؛ کوه چنار هزار و ۵۸۹ مورد؛ نی ریز هزار و ۵۶۰ مورد؛ زرین دشت هزار و ۵۰۹ مورد؛ قیروکارزین هزار و ۴۳۸ مورد؛ اقلید هزار و ۴۰۴ مورد؛ خرم بید هزار و ۲۹۳ مورد؛ لامرد هزار و ۱۹۹ مورد؛ رستم هزار و ۱۱۶ مورد؛ زرقان هزار و ۶۲ مورد؛ فراشبند هزار و ۴۷ مورد؛ خرامه هزار و ۴۱ مورد؛ پاسارگاد هزار و ۳۷ مورد؛ ارسنجان ۸۷۲ مورد؛ مهر ۶۹۰ مورد؛ سروستان ۶۶۶ مورد؛ بوانات ۵۷۲ مورد؛ بیضا ۵۴۱ مورد؛ بختگان ۵۳۳ مورد و سرچهان ۴۲۹ مورد مثبت بیماری را ثبت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هم اکنون ۵۹۰ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

ابتدای موج چهارم کرونا هستیم

همتی همچنین مجموع بهبودیافتگان از این بیماری در فارس را ۱۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر اعلام و اضافه کرد: متاسفانه ۳ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس جان باختند تا عدد فوت شدگان این بیماری به ۳۱۰۸ نفر برسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تعداد موارد ابتلا به کروناویروس و بستری مبتلایان در بیمارستان ها و نیز تعداد مراجعه به مراکز منتخب سرپایی درمانی کرونا با یک شیب ملایم در حال افزایش است، گفت: احتمالا در ابتدای موج چهارم بیماری کووید۱۹ مواجه هستیم که اگر مشارکت مردم در رعایت دستورات بهداشتی در برابر کروناویروس کاهش یابد، باید انتظار بحرانی دوباره باشیم.

دیدگاه