تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

معاون وزیر راه: آزاد راه شیراز- اصفهان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

  • 04 بهمن 1399 - 8:30
معاون وزیر راه: آزاد راه شیراز- اصفهان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور گفت: آزاد راه شیراز – اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر که طولانی‌ترین آزاد راه کشور است در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرالله خادمی، جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های راه سازی در دست احداث شهرستان کازرون در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: شبکه ریلی یزد به استان فارس نیز که طول آن ۲۷۱ کیلومتر است و از شهرستان اقلید در فارس عبور می‌کند و بزرگترین خط ریلی است، در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور، همچنین با اشاره به بازدید خود از پروژه راه سازی در دست احداث در بخش خشت کازرون گفت: این پروژه، محور دومی است که فارس را می‌تواند از طریق گناوه به استان بوشهر متصل و نیز بخش خشت کازرون را هم از بن بست خارج کند. 

خادمی اضافه کرد: طول محور یاد شده ۳۰ کیلومتر است و با تکمیل مطالعات آن می‌کوشیم برای سال ۱۴۰۰ در ردیف تخصیص بودجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد پروژه تونل محرم کازرون نیز اظهار داشت: در سال ۹۹ اعتبار این طرح ۱۱۰ میلیارد ریال تعیین شد و در بودجه سال آینده این رقم به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت و افزون بر این می‌کوشیم که از ماده ۵۰ منابع اعتباری بانک‌ها و سایر منابع برای شتاب بخشیدن به روند ساخت این تونل بهره گیریم.

به گفته خادمی، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و اتمام تونل محرم که در مسیر کازرون به بوشهر قرار دارد، چهار هزار میلیارد ریال است.

این مقام مسوول همچنین در باره پروژه چهارخطه در دست ساخت ارژن به تنگ ابوالحیات کازرون بیان کرد: این پروژه که طول آن ۲۱ کیلومتر است، پیشرفت فیزیکی آن هم اینک ۸۰ درصد است و تا کنون اعتباری افزون بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به آن تخصیص یافته است.

خادمی افزود: تلاش‌ها بر این است که این پروژه نیز در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسد.

وی اضافه کرد: عملیات ساخت قطعه باقی مانده از مسیر کمارج به کنارتخته در محور کازرون به بوشهر نیز در سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد و برای چهار خطه کردن محور بوشهر به فارس هم به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

دیدگاه