۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی ناوگان اتوبوس درون شهری فارس تخصیص یافت

  • 01 بهمن 1399 - 13:05
۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی ناوگان اتوبوس درون شهری فارس تخصیص یافت

مدیر کل دفتر فنی و حمل و نقل استانداری فارس گفت: بر اساس مصوبه دولت، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به بازسازی ناوگان اتوبوس درون شهری شهرهای استان تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، امیرحسین جمشیدی افزود: با پیگیری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، موضوع بازسازی ناوگان اتوبوسرانی فارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری شیراز و مرودشت با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق کارآفرینی امید به امضا خواهد رسید.

او اظهار داشت: به دنبال اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، بخشی از اتوبوس‌های شهری فعال در شیراز و چهار شهرستان استان بازسازی شده و وارد چرخه حمل و نقل عمومی می‌شوند.

جمشیدی، تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس شهری را معادل ۲۴۰ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر فنی و حمل و نقل استانداری فارس، سهم این استان از اجرای طرح بازسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور را ۲۵۰ دستگاه برشمرد و ادامه داد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی اساسی این اتوبوس‌ها در مجموع ۶۰ میلیارد تومان است.

جمشیدی، با اشاره به فعالیت ۹۰۰ دستگاه اتوبوس در چرخه حمل و نقل درون شهری استان فارس گفـت: با احتساب بودجه تخصیص یافته مذکور برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی استان، حدود یک چهارم از اتوبوس‌های این ناوگان بازسازی و تجهیز خواهد شد.

وی گفت: این تسهیلات تا پایان سال مالی جاری در اختیار شهرداری شیراز و شهرداری‌های سایر شهرهای استان قرار خواهد گرفت.

او افزود: با این اقدام، ناوگان فعال اتوبوسرانی استان شرایط بسیار بهتری از شرایط موجود خواهد داشت ضمن اینکه با توجه به شرایط تحریمی موجود و فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی در همه کلانشهرها، اقدام مذکور اقدامی اثربخش و بسیار مهم در زمینه تقویت چرخه حمل و نقل عمومی خواهد بود.

دیدگاه