تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

«آمادگی بیمارستان‌های فارس برای مقابله با موج چهارم»

  • 30 دی 1399 - 18:51
«آمادگی بیمارستان‌های فارس برای مقابله با موج چهارم»

مسوولان بهداشت و درمان استان فارس با اشاره به آمادگی بیمارستان‌های مرجع کووید۱۹ در این استان برای مواجهه با موج چهارم کرونا، بر لزوم مشارکت و همراهی شهروندان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای عبور از شرایط شکننده پیش رو تاکید کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سه‌شنبه در دویست و چهل و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این دانشگاه، بر آمادگی بیمارستان‌های مرجع پذیرش بیماران کووید۱۹ و قطب‌های درمانی فارس برای مواجهه با پیک چهارم کرونا تاکید کرد.

مهرزاد لطفی، همچنین نسبت به خطر عادی پنداری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و احتمال بروز مجدد بیماری کووید ۱۹ در استان فارس و افزایش شمار مبتلایان به کرونا هشدار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان در یک سال گذشته با تمام توان از سنگر سلامت جامعه دفاع کرده‌اند و هم اکنون نیز برای پیشگیری از موج جدید کرونا تلاش می‌کنند، از مردم خواست تا ضمن توجه جدی نسبت به سلامت خود و عزیزانشان، با کادر بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند تا در مقابل پیک جدید غافلگیر نشویم.

لطفی ، همچنین با ابراز نگرانی نسبت به خیز آهسته آمارهای کرونا در این استان، مهم‌ترین اولویت کنونی جامعه را پایبندی جدی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به ویژه پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری و دورهمی‌های خانوادگی دانست.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس بیانگر این است که از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون، سه هزار و ۹۵ نفر را در اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌ایم که سه نفر از آنها در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر این بیماری جان باختند.

اورنگ ایلامی اضافه کرد:هم اکنون ۴۹۳ بیمار مثبت قطعی و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۹۳ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان قرار دارند.

وی، بیان داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون، تست ۱۶۶ هزار و ۳۳۴ نفر مثبت شناسایی شده و همچنین ظرف این مدت، ۱۶۰ هزار و ۹۸۴ نفر از این بیماران بهبود یافته‌اند. 

به گفته اورنگی، مجموع موارد نمونه گیری‌های تشخیصی از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون، ۵۸۷ هزار و ۶۸۹ مورد بوده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: به طور کلی شرایط کنونی ناپایدار است و با گردش ویروس در سطح بین‌المللی و کشوری مواجه هستیم.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: برای پیشگیری از آغاز موج جدید این بیماری، همچنان پایبندی به رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از شرکت در تجمع‌ها و مهمانی‌ها، ضروری است و باید این روند تداوم داشته باشد.

دیدگاه