رهاسازی آب درودزن فارس به دلیل تاخیر در بارندگی‌ها

  • 29 دی 1399 - 8:11
رهاسازی آب درودزن فارس به دلیل تاخیر در بارندگی‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از رهاسازی آب سد درودزن از جمعه گذشته با توجه به تاخیر در بارندگی‌های سال جدید زراعی خبر داد.

حسین پژمان از رهاسازی ۹۰ میلیون متر مکعب آب از سد درودزن خبر داد و گفت: اولین نوبت رهاسازی در سال زارعی جاری از صبح روز جمعه ۲۶ دی ماه برای حوزه آبخور شهرستان‌های زرقان و خرامه آغاز شد.

پژمان اظهار کرد: در حوزه شبکه شهرستان مرودشت رهاسازی از ساعت ۱۸ روز شنبه بیست و هفتم دی ماه آغاز وتا روز دوشنبه بیست و نهم برنامه زمان بندی به تفکیک سه شهرستان به شرکت آب منطقه‌ای اعلام می‌شود.

به گفته او، رهاسازی آب با توجه به درخواست ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان در شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه و نتایج جلسات کارشناسی انجام شد.

این مقام مسئول گفت: در اسرع وقت شورای تامین شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه به ریاست فرمانداران به منظور نظارت و هماهنگی لازم با شرکت آب منطقه‌ای در زمان رهاسازی آب تشکیل می‌شود و فرمانداران دستورات لازم به منظور قطع برق الکتروپمپ‌های محدوده مناطق پل خان و آهوچر در زمان نوبت آبیاری شهرستان خرامه را صادر می‌کنند.

پژمان تاکید کرد: نظام‌های صنفی کشاورزی شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه اطلاع رسانی و همکاری لازم به منظور عقد قرارداد کشت شتوی کشاورزان با شرکت بهره برداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی خواهند داشت.

شهرستان‌های مرودشت و خرامه و زرقان با سطح زیرکشت بیش از ۱۰۰ هزارهکتار و تولیدی بالغ بر۴۵۰ هزار تن گندم و جو  ( بیش از ۲۵ درصد کل تولید استان) از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان محسوب می‌شوند. 

دیدگاه