تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

کرونا در فارس؛ بیش از ۱۶۴ هزار مبتلا و ۳۰۷۷ جان‌باخته

  • 24 دی 1399 - 16:25
کرونا در فارس؛ بیش از ۱۶۴ هزار مبتلا و ۳۰۷۷ جان‌باخته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ضمن اشاره به آخرین گزارش‌های مربوط به وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار تجمعی جانباختگان این بیماری را در شهرهای مختلف استان را اعلام کرد.

عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۴ دی در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در استان فارس از ۵۶۸ هزار نفر تست گرفته شده است.

همتی گفت: تعداد بیماران مثبت قطعی شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در فارس ۱۶۴ هزار و ۳۶۳ مورد بوده است که ۱۵۹ هزار و ۸۴۶ نفر از آنان خوشبختانه بهبودی پیدا کرده‌اند.

این مقام مسئول در فارس، با اشاره به اینکه شمار بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های فارس هم اینک ۴۷۲ نفر است، گفت: از این تعداد ۸۷ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه درمانی هستند.

همتی شمار قربانیان کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته را ۵ نفر اعلام و اضافه کرد: با اضافه شدن این تعداد، شمار فوت شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در فارس به ۳۰۷۷ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه حدود نیمی از فوت شدگان بیماری کرونا در فارس مربوط به شهرستان شیراز بوده است، گفت: متاسفانه از ابتدای شیوع کووید۱۹ تاکنون ۱۴۶۹ بیمار در شهرستان شیراز فوت کرده‌اند.

همتی در خصوص آمار فوت شدگان دیگر شهرستان‌های استان فارس گفت: از کل آمار فوت شدگان استان، ۲۳۱ مورد مرودشت، ۱۱۹ مورد کازرون، ۷۵ مورد آباده، ۶۳ مورد داراب، ۴۸ ممسنی، ۴۵ مورد کوار، ۴۴ مورد اقلید، ۴۱ مورد نی ریز، سپیدان و استهبان هرکدام ۳۸ مورد، ۳۷ مورد لامرد، ۳۳ مورد زرقان، ۳۲ مورد خرامه، فیروزآباد و قیروکارزین هر کدام ۲۹ نفر، ۲۸ مورد خرم بید، رستم، پاسارگاد و ارسنجان هرکدام ۲۰ مورد، زرین دشت و سروستان هرکدام ۱۹ مورد، ۱۷ مورد بوانات، ۱۳ مورد بیضا، ۱۱ مورد کوهچنار، ۱۰ مورد مهر، پنج مورد فراشبند، بختگان و سرچهان هرکدام یک مورد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تایید اینکه روزهای اخیر وضعیت استان فارس به لحاظ تعداد بیماران و افراد بستری در بیمارستان‌ها و شمار فوت شدگان ناشی از کرونا، نسبت به گذشته خوب بوده است، تصریح کرد: این وضعیت شکننده است و نباید آن را پایدار تلقی کرد.

همتی از مردم خواست ضمن پرهیز از عادی پنداری وضعیت، نسبت به هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی هشدار داد و گفت: امیدوار هستیم که با تداوم همراهی مردم و عزم موجود در همه سطوح از دستگاه‌های اجرایی مسئول، شاهد رسیدن به وضعیتی با ثبات و پایدار رسیده و روزهای بهتری را در پیش داشته باشیم.

دیدگاه