تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

جزییات بازگشایی مدارس فارس از ابتدای بهمن

  • 22 دی 1399 - 17:03
جزییات بازگشایی مدارس فارس از ابتدای بهمن

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اینکه هیچ نقطه‌ای از فارس در وضعیت قرمز نیست، همه کادر اداری و اجرایی تمام مدارس استان موظف به حضور در آموزشگاه‌ها هستند.

حمیدرضا شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا مبنی بر چگونگی وضعیت فعالیت‌های مدارس و حضور دانش آموزان در آموزشگاه‌ها از ابتدای بهمن ماه در مدارس، گفت: با استناد به سخنان وزیر آموزش وپرورش آموزش دردو پایه‌ اول و دوم مقطع ابتدایی تمام مدارس شهرهای زرد و آبی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

او با این توضیح که در مدارسی که دانش آموزان در کلاس‌های درس این دوپایه بالاتر از ١٠ نفر هستند، لازم است دانش آموزان با برنامه‌ریزی مدیران مدارس، در روزهای هفته توزیع شوند، افزود: ضمنا مدیران مدارس دقت کنند تا همه دانش آموزان از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در مناطق با وضعیت آبی، همه مدارس چه ابتدایی و چه متوسطه که کمتر از ۵٠ نفر دانش‌آموز دارند،  به‌صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: در مناطق با وضعیت زرد و آبی، آموزش هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کاراموزی و کارورزی نیز حضوری است. 

او در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد که مهم‌ترین نکته در بازگشایی مدارس، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های حضوری با تعداد تنها ١٠ نفر از دانش آموزان است. 

شعبانی از مدیران مدارس در خواست کرد از امروز تا اول بهمن‌ماه در این زمینه برنامه‌ریزی کنند و با آگاه کردن خانواده‌ها، نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری را به اطلاع آنان برسانند.

به گفته مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش فارس، هم‌اکنون هیچ یک از نقاط  فارس در وضعیت قرمز و نارنجی نیست و تمام نقاط استان با توجه به طبقه بندی نرم افزار ستاد ملی کرونا، در وضعیت کم خطر یا آبی و خطر متوسط یا زرد قرار دارند. 

به گزارش ایسنا، مناطق و شهرستان‌های آباده اقلید، مرودشت، بیضا، سپیدان، بوانات، سرچهان، سروستان، ارسنجان، بختگان، نی ریز، کوار، استهبان، فسا، داراب، زرین دشت، فراشبند، قیروکارزین مهر و لامرد  در وضعیت آبی و خرم بید، پاسارگارد، رستم، ممسنی، کوه چنار، کازرون، شیراز، زرقان، خرامه، فیروزآباد، خفر، جهرم، خنج گراش و لارستان در وضعیت زرد قرار دارند.

دیدگاه